بر اساس فیصله شورای نظامی، از این به بعد هیچ موتر شیشه دودی حق گشت و گذار در خیابانهای هرات را ندارد. غلام سخی حسینی، مدیر ترافیک هرات به رادیو معراج می گوید که برنامه ی پاک کاری شیشه های تمام موترها در این ولایت آغاز شده است. او گفت:” شیشه های تمام موترها در […]

بر اساس فیصله شورای نظامی، از این به بعد هیچ موتر شیشه دودی حق گشت و گذار در خیابانهای هرات را ندارد.

غلام سخی حسینی، مدیر ترافیک هرات به رادیو معراج می گوید که برنامه ی پاک کاری شیشه های تمام موترها در این ولایت آغاز شده است.

او گفت:” شیشه های تمام موترها در این برنامه پاک کاری میشود. چی از دولتی و نظامی باشد و چی از مردم”.

بار ها برنامه پاک کاری موترهای شیشه سیاه در هرات راه اندازی شده اما مقطعی بوده است.

آقای حسینی می گوید که این بار با جدیت تمام این برنامه ادامه خواهد داشت.

او گفت:” همه ی موتر های شیشه سیاه، شیشه های شان شکسته می شود و هم توقف و جریمه می شود و برای آخرین بار از مردم خواهش میکنم که به هر نحوی که شده شیشه های موتر های خود را پاک کنند، شیشه کمپنی است عوض کنند که مشکلی برای شان خلق نشود و هر روز دست و پاگیر نیروهای امنیتی نباشند”.

با این حال مسئولان فرماندهی پلیس هرات میگویند با افرادی که در مقابل این فیصله مقابله کنند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

عبدالاحد ولی زاده، سخنگوی پلیس هرات میگوید که در فیصله ذکر شده به استثنا مقامات بلند رتبه، حتی موترهای کارمندان دولتی به شمول نیروهای امنیتی هم نباید با شیشه های سیاه در داخل شهر گشت و گذار کنند.

او گفت:” تمام کسانیکه از موتر های شیشه سیاه استفاده میکنند موتر های شان توقف داده می شود، فقط به استثنای موتر های که از مرکز جواز دارند و آن هم بنابر ملاحظاتی که است و متباقی موتر ها پاک می شود و حتی اگر نظامی، ملکی و دولتی باشد”.

علت این فیصله ی شورای نظامی، تامین بهتر امنیت شهر خوانده شده است.

با این حال مردم هرات این اقدام مسئولان امنیتی را به فال نیک گرفته اما خواهان تطبیق یکسان قانون بر تمامی افراد جامعه هستند.

از میان تمام وسایط نقلیه که هم اکنون در شهر گشت و گذار میکنند، بیشتر موترهای فرمان راست و یا ویشی شیشه سیاه اند.

توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات می گوید که این شورا از طرح اداره ترافیک مبنی بر پاک کاری موترهای شیشه سیاه حمایت میکند اما باید مدیریت ترافیک برای مردم اطلاع رسانی کند.

او گفت :” از طرحی که اداره ترافیک بخاطر موتر های شیشه سیاه و بدون پلیت روی دست گرفته، شورای ولایتی هم حمایت میکند و برای آن افرادی که موترهای شان شیشه سیاه و بدون پلیت هست و باید اطلاع رسانی شود و وقت هم برای شان داده شود؛ در غیر آن نیروهای امنیتی میتوانند طبق قانون با آنان بر خورد کنند”.

هرات پس از کابل، دومین شهر پرجمعیت افغانستان محسوب می شود.

هم اکنون بیش از ۳۰۰ هزار وسایل نقلیه مختلف النوع در خیابان های هرات تردد دارند.

مونسه حسن زاده، معاون اجتماعی مقام ولایت می گوید که این پروسه بالای همه مردم به شمول کارمندان دولتی اجرا می شود و از اداره ترافیک میخواهد که استثنا قایل نشود.

او گفت:” در قسمت موتر های شیشه سیاه، ما از خود مدیریت ترافیک تقاضا میکنیم که استثنا قایل نشود و چی افراد ملکی و چی دولتی ها همه یکسان ببیند”.

پیش از این هم اقداماتی به منظور پاک کاری و جمع ‌آوری موترهای شیشه دودی‌ صورت گرفته بود اما مقطعی بودن این تصمیم، سبب شد تا شماری از افراد دوباره به سیاه کردن شیشه های موتر شان اقدام کنند.

اما حال باید دید که این برنامه نتیجه ای در پی خواهد داشت یا خیر.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد