یک روز پس از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی هرات، امروز شماری از نامزدان معترض در یک گردهمایی، کمیسیون انتخابات را به تقلب گسترده در این روند متهم کردند. این نامزدان با پخش اعلامیه ای از دولت مرکزی خواهان رسیدگی به شکایت های شان شدند. آنان میگویند روند بازشماری آرا روندی نمایشی بوده و آمار […]

یک روز پس از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی هرات، امروز شماری از نامزدان معترض در یک گردهمایی، کمیسیون انتخابات را به تقلب گسترده در این روند متهم کردند.

این نامزدان با پخش اعلامیه ای از دولت مرکزی خواهان رسیدگی به شکایت های شان شدند.

آنان میگویند روند بازشماری آرا روندی نمایشی بوده و آمار اولی صندوق‌ها با آمار فعلی در سطح بالایی متفاوت است.

به باور این نامزدان معترض؛ آرایی که بایومتریک نشده است باید از سوی کمیسیون باطل اعلام گردد.

نامزدان معترض در گردهمایی امروز خواسته های خود را با پخش اعلامیه‌ای در ۴ گزینه به رسانه ها ابلاغ و پیشکش کمیسیون انتخابات کردند.

شفافیت در پروسه بایمتریک، وابستگی های برخی از کارمندان کمیسیون مرکزی و ولایتی با برخی از کاندیدا و تفاوت چشمگیر آمار نخست صندوق‌ها با آمار فعلی، از موارد نگرانی نامزدان انتخاباتی به شمار می‌آیند.

آنان می گویند که اگر دولت مرکزی به خواسته‌های شان توجه نکند، اعتراضات گسترده مدنی را راه‌اندازی خواهند کرد.

مسئولان رسیدگی به شکایات انتخاباتی می گویند که آنچه نامزدان پارلمان به عنوان تقلب گسترده در انتخابات و روند شمارش آرا یاد می کنند را تا پایان بررسی ها نمی توانند تایید یا رد کنند.

امیر محمد مظفری، کمیشنر کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی می گوید با برگزاری جلسات عمومی به شکایات نامزدان معترض رسیدگی خواهد شد و در صورتی که برای معترضان قابل قبول نباشد این شکایات به دفاتر مرکزی راجع خواهد شد.

گفتنی است که ۱۶۱ نامزد از هرات برای تصاحب ۱۷ کرسی پارلمان، به تاریخ ۲۸ میزان سال روان به رقابت پرداختند.

شامگاه ۲۵ قوس نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی ولایت هرات اعلان شد که بر اساس آن حبیب الرحمن پدرام از بخش مردان و رحیمه جامی از بخش زنان بلندترین آرا را از آن خود کرده اند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد