مسئولان چاپخانه دولتی هرات نگران فعالیت چاپخانه های خصوصی بدون جواز در این ولایت هستند. از میان ۵۰ چاپخانه ی خصوصی در هرات، تنها ۴ چاپخانه جواز فعالیت دارد. مهناز پیروز، رئیس چاپخانه دولتی هرات با اظهار نگرانی از این روند میگوید امکان دارد مخالفان مسلح دولت از این چاپخانه ها برای تبلیغات شان استفاده […]

مسئولان چاپخانه دولتی هرات نگران فعالیت چاپخانه های خصوصی بدون جواز در این ولایت هستند.

از میان ۵۰ چاپخانه ی خصوصی در هرات، تنها ۴ چاپخانه جواز فعالیت دارد.

مهناز پیروز، رئیس چاپخانه دولتی هرات با اظهار نگرانی از این روند میگوید امکان دارد مخالفان مسلح دولت از این چاپخانه ها برای تبلیغات شان استفاده کنند.

او گفت:” چاپخانه های که ثبت نشده اند و به شکل خصوصی کار میکنند، میتوانند هر آن چیزی که از طرف مخالفین و موافقان حکومت باشد به چاپ برسانند و مسلما یکسری اغتشاشات را می تواند ایجاد کند، یکی از دلایلی که همیشه تاکید می شود برای جدی بر خورد کردن با چاپخانه های خصوصی، همین است که متأسفانه میفهمیم وضعیت مملکت به گونه ی است که هر از گاهی ما باید اولویت بندی کنیم، یک سری مسایل جدی تر گرفته می شوند و یک سری کمتر به آن پرداخته می شود که این از همان جمله است”.

چاپخانه های خصوصی زیر مجموع چاپخانه ی دولتی هرات است.

رئیس چاپخانه دولتی هرات می پذیرد که تا کنون در زمنیه نظارت از چاپخانه ها کم توجهی شده است.

خانم پیروز می گوید که آنان به تنهایی نمیتوانند با چاپخانه های خصوصی بدون جواز برخورد کنند و در این راستا نیاز به همکاری مسئولان محلی دارند.

او گفت:” البته چاپخانه هرات هم به تنهایی نمیتواند که با اینها برخورد کند، فکر کنم که سه و یا چهار چاپخانه فقط جواز دارند، بقیه تا حال جواز اخذ نکردند و برخورد خاصی هم تا حال با آنها نشده و اگر با آنها برخوردی شود باز شکایت میکنند”.

با این حال نجیب الله محبی، عضو شورای ولایتی هرات می گوید عدم نظارت درست از چاپخانه های خصوصی، زمینه ی سو استفاده ی مخالفان مسلح دولت را فراهم کرده و نیاز است تا نیروهای کشفی در این زمینه اقدام کنند.

او گفت:” نمیتوانیم انکار کنیم که این موارد در داخل چاپ نمیشود چونکه تعداد چاپخانه ها در هرات بسیار زیاد است”.

در همین حال مسئولان اداره محلی هرات می گویند چاپ مواد تبلیغاتی مخالفان در چاپخانه ها کمتر مشاهده شده است.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می گوید که تلاش ها برای قانونی ساختن روند فعالیت چاپخانه های خصوصی در این ولایت به شدت جریان دارد.

او گفت:” برای جلو گیری از فعالیت چاپخانه های که جواز ندارند، به گونه جدی پیگیری های لازم گرفته شده و اداره اطلاعات و فرهنگ فعلا از طریق بخش های ذیربط اقداماتی انجام داده و این روند در حال پیگیری است”.

گفتنیست سال گذشته مسئول یکی از چاپخانه های خصوصی که مصروف چاپ بنرهای تبلیغاتی مخالفان مسلح دولت بود از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد