مشکلات فراوان درون شهری و شکایات شهروندان باعث شد تا مسئولان در صدد آماده سازی و تغییر ماستر پلان شهری‌ای باشند که در سال ۱۳۴۳ در زمان محمد داوود خان، آماده و تطبیق شده است. پس از گذشت چندین سال و چانه زنی های فراوان، ماستر پلان شهری هرات بالاخره در سال جاری، برای چندمین […]

مشکلات فراوان درون شهری و شکایات شهروندان باعث شد تا مسئولان در صدد آماده سازی و تغییر ماستر پلان شهری‌ای باشند که در سال ۱۳۴۳ در زمان محمد داوود خان، آماده و تطبیق شده است.

پس از گذشت چندین سال و چانه زنی های فراوان، ماستر پلان شهری هرات بالاخره در سال جاری، برای چندمین بار جهت منظوری رییس جمهوری کشور به کابل فرستاده شد.

فریدون سروری، رییس اداره شهرسازی هرات می گوید که اما برخی نظریات از سوی رییس جمهوری به این طرح وارد شده که اکنون از سوی مسئولان این اداره نهایی و دوباره به مرکز فرستاده شده است.

ماستر پلان طراحی شده برای هرات جوابگوی نیازمندی های شهری برای ۱۵ سال آینده است.

آقای سروری می گوید که هنوز بودجه جهت تطبیق آن مشخص نشده و زمان شروع کار برای تطبیق نیز مشخص نیست.

اما وی خاطر نشان کرد که این پلان با همکاری مردم تطبیق خواهد شد.

او می گوید تطبیق این پلان شهری به معنای تعریض خیابان ها و تخریب منازل و اماکن مختلف نبوده بلکه به معنای بلند بردن کیفیت و بهبود وضعیت زندگی مردم است.

هم اکنون به دلیل نبود ماستر پلان معیاری، ساخت و سازهای غیر معیاری در این ولایت جریان دارد و به نظر می‌رسد که با تطبیق ماستر پلان کنونی، جلو این روند گرفته شود.

تطبیق این پلان شهری میتواند متضمن انکشاف بهتر شهری، رشد اقتصادی و انکشاف فرهنگی در این شهر شود.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات با بیان این موضوع می گوید که این پلان در هفته جاری به تایید شورای عالی توسعه شهری خواهد رسید.

منظوری و تطبیق ماستر پلان شهری هرات حرف تازه‌ای نیست.

حدود ۵ سال قبل هم منظوری و نوید از تطبیق‌اش سرخط خبرها شد اما تا کنون صحبت‌ها همچنان باقیست و جای عمل خالی مانده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد