ریاست تجارت و صنایع هرات می گوید؛ پایین آمدن تعرفه جوازهای شرکتی و انفرادی، باعث شده تا عواید امسال نسبت به سال گذشته کاهش قابل ملاحظه ای داشته باشد. صدور جواز بر اساس طرزالعمل جدید، یک ساله تمدید میشود و تعرفه های جواز برای شرکت های خصوصی از ۳۳ هزار افغانی به ۲۶۰۰ افغانی کاهش […]

ریاست تجارت و صنایع هرات می گوید؛ پایین آمدن تعرفه جوازهای شرکتی و انفرادی، باعث شده تا عواید امسال نسبت به سال گذشته کاهش قابل ملاحظه ای داشته باشد.

صدور جواز بر اساس طرزالعمل جدید، یک ساله تمدید میشود و تعرفه های جواز برای شرکت های خصوصی از ۳۳ هزار افغانی به ۲۶۰۰ افغانی کاهش یافته است.

در کنار این متشبثانی که خواستار اخذ جواز به گونه انفرادی باشند می توانند با ۲۶۰۰ افغانی جواز دریافت کنند که با گفته مسئولان در ریاست تجارت، این باعث افزایش سرمایه گذاری ها و تقاضا برای اخذ جواز شده است.

جمیله بهادری، سرپرست ریاست صنعت و تجارت هرات میگوید که در سال جاری ۲۸۸۰ جواز برای متقاضیان توزیع شده که از این میان ۲۹ جواز مربوط به بازرگانان زن می باشد.

به گفته وی تعرفه جوازها حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۷۸ درصدی در تعرفه جواز، هر چند به سود مردم و بازرگانان بوده است اما از سویی عامل زیان در ریاست تجارت و صنایع هرات عنوان می شود.

خانم بهادری می گوید که به دلیل کاهش تعرفه ها برای اخذ جواز، عواید این اداره در سال جاری کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.

با این همه ۶۰ تا ۷۰ تن در سال جاری به دلیل مشکلات اقتصادی خواهان لغو جوازهای شان شده اند.

سخنگوی والی هرات می گوید تحریم های وضع شده در کشور ایران، تاثیر منفی‌ای بر اقتصاد هرات‌نشینان نیز داشته است که به گفته‌ وی، یکی از پیامدهای این مسئله، افزایش بهای مواد غذایی است.

جیلانی فرهاد، اما گفت؛ مسئولان در تلاش یافتن راه های جدیدی بخاطر حمایت از روند انکشاف اقتصادی در هرات اند.

در کنار ناامنی‌ها، اخذ مالیات سنگین حکومت از سرمایه گذاران، یکی از عمده ترین چالش‌های عدم رشد و انکشاف اقتصاد در افغانستان است.

در کنار این، از چند روز به این سو، گروه طالبان در شاهراه هرات – قندهار از موترهای باربری و تریلی مالیات میگیرند که این مسئله نیز سبب افزایش قیمت ها در بازارهای افغانستان خواهد شد.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد