با نزدیک شدن به فصل سرما، گویا دوباره سریال قطع و وصلی برق هرات در حال شروع شدن است. از دیروز تا به حال برق شماری از مناطق هرات قطع شده و این امر شکایت شهروندان را در پی داشته است. آنان خواهان رفع این مشکل هستند. قطع برق و همچنان پایین بودن ولتاژ در […]

با نزدیک شدن به فصل سرما، گویا دوباره سریال قطع و وصلی برق هرات در حال شروع شدن است.

از دیروز تا به حال برق شماری از مناطق هرات قطع شده و این امر شکایت شهروندان را در پی داشته است.

آنان خواهان رفع این مشکل هستند.

قطع برق و همچنان پایین بودن ولتاژ در هرات، موضوع تازه ای نیست و مقامها همواره بر حل این چالشها تاکید کرده اند؛ اما هنوز هم این مشکل به گونه کامل بر طرف نشده است.

محمد طاهر عارف، رئیس اداره برق هرات می گوید جریان برق ایران برای ترمیم سیستم سب استیشن تربت جام، بمدت سه روز قطع میشود.

او گفت:” برق ایران از امروز “چهار شنبه” از ساعت ۷ صبح قطع شده، البته یک مدارش و مدار دومی فعال است و فردا هم از ساعت ۴ صبح الی ۷ شام مدار بعدی قطع خواهد شد و روز جمعه هر دو مدار برای ترمیم و برطرف سازی مشکلات قطع میشوند”.

همزمان با این تلاش ها برای رفع مشکلات در خط برق وارداتی ترکمنستان نیز جریان دارد.

مسئولان اداره برق میگویند پایه های برق خط ترکمنستان در مسیر بند “بقرچر” که ابتدا گذاشته شده بود، معیاری نبوده و همواره برای شان مشکل خلق کرده است.

آقای عارف میگوید که پروژه ی نصب پایه های برق در مسیر جاده اصلی، به ارزش ۷ میلیون دالر جریان دارد که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

از چند سال به این طرف همواره مسئولان محلی و اداره برق هرات، در مورد رفع مشکلات سخن گفته اند اما تاکنون این مشکل به گونه کامل بر طرف نشده است.

با این حال جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات گفت:” بیشترین سرمایه گزاری طی چند سال گذشته در پروژه تغییر مسیر خط لین برق ۲۲۰ کیلو ولت ترکمنستان شده که با تکمیل این پروژه، مشکلات برق هرات رفع خواهد شد”.

هرات هم اکنون چهار نیروگاه برق دارد. برق این نیروگاه ها از کشور ایران و ترکمنستان تامین می شود؛ ۴۰ درصد انرژی برق هرات از کشور ترکمنستان و ۶۰ در صد آن از کشور ایران خریداری میشود.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد