کمیسیون شکایات انتخاباتی در هرات میگوید که آرای دست کم ۱۸ مرکز رای دهی در این ولایت، به دلیل شکایت های ثبت شده، قرنطین شده است. همزمان رئیس کمیسیون انتخابات هرات می گوید در کنار این مراکز، صندوق های آرای مراکز شش ولسوالی نیز قرنطین شده است. امیر محمد مظفر، کمیشنر کمیسیون شکایات انتخاباتی هرات […]

کمیسیون شکایات انتخاباتی در هرات میگوید که آرای دست کم ۱۸ مرکز رای دهی در این ولایت، به دلیل شکایت های ثبت شده، قرنطین شده است.

همزمان رئیس کمیسیون انتخابات هرات می گوید در کنار این مراکز، صندوق های آرای مراکز شش ولسوالی نیز قرنطین شده است.

امیر محمد مظفر، کمیشنر کمیسیون شکایات انتخاباتی هرات گفت:” به دلیل شکایت های ثبت شده صندوق های دست کم ۱۸ مرکز رای دهی در شهر و ولسوالی ها قرنطین شده است؛ این شکایت ها شامل کار نکردن دستگاه بایومتریک و دستکاری صندوق ها است.”

آقای مظفر گفت: در کنار این، صندوق های آرای مراکز شش ولسوالی از جمله گلران، چشت، شیندند، ادرسکن، کشک کهنه و زاول نیز بطور کلی قرنطین شده است.

او میگوید تاکنون بیش از ۸۰۰ شکایت انتخاباتی به این دفتر رسیده و ثبت شده است.

با این حال، امروز بررسی صندوق های چهار مرکز از جمله مکتب ملکه جلالی، مهری هروی، لیسه پل رنگینه و مسجد چهاریار کبار، با حضور نماینده های نامزدان انتخابات پارلمانی آغاز شد.

احمد شاه قانونی، رئیس کمیسیون انتخابات میگوید روند بررسی صندوق های آرا از مرکز شهر شروع و سپس در ولسوالی ها آغاز خواهد شد.

او گفت این صندوق ها با حضور ناظران انتخاباتی بررسی خواهند شد.

در همین حال مسئولان بنیاد انتخابات شفاف افغانستان (تیفا) از مسئولان کمیسیون های شکایات و انتخابات می خواهند که در جریان بررسی صندوق ها، شفافیت را در نظر گیرند.

شیر احمد احمدیار، نماینده تیفا در هرات گفت:” صندوق های چهار مرکزی که بررسی آنها جریان دارد از ۳۳ محل در سطح شهر است، از مسئولان کمیسیون انتخابات میخواهیم که شفافیت را در نظر بگیرند.”

هفدهمین دور انتخابات پارلمانی کشور ۱۰ روز پیش در ۲۸ میزان برگزار شد.

اینجا در هرات دست کم ۳۵۰ هزار تن از باشندگان این ولایت در پروسه انتخابات اشتراک کردند.

فرستادن اشتباهی فهرست رای دهندگان از یک مرکز به مرکز دیگر، کار نکردن دستگاه های بایومتریک و عدم آشنایی کارمندان انتخاباتی با این دستگاهها از عمده ترین چالش ها در هرات و سایر ولایت ها بود.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد