همزمان با آغاز انتخابات پارلمانی، در ۱۷ ولسوالی هرات، درگیری هایی بین گروه طالبان و نیروهای امنیتی رخ داده است. زیارت شاه عابد، فرمانده لوای اول ارتش غرب کشور می گوید: در این درگیری ها ۱۳ تن از مخالفین دولت و یک تن از نیروهای امنیتی کشته شده اند. همزمان با این، مسئولان اداره محلی […]

همزمان با آغاز انتخابات پارلمانی، در ۱۷ ولسوالی هرات، درگیری هایی بین گروه طالبان و نیروهای امنیتی رخ داده است.

زیارت شاه عابد، فرمانده لوای اول ارتش غرب کشور می گوید: در این درگیری ها ۱۳ تن از مخالفین دولت و یک تن از نیروهای امنیتی کشته شده اند.

همزمان با این، مسئولان اداره محلی هرات می گویند، دیروز با آغاز انتخابات پارلمانی، بنابر تهدیدات بلند امنیتی، در دو ولسوالی و ۱۵ مرکز رای دهی، دروازه های سایت های انتخاباتی مسدود بوده است.

احمد شاه قانونی، رئیس کمیسیون انتخابات هرات می گوید بنابر تهدیدات امنیتی، در دو ولسوالی، زیر کوه و پشت کوه انتخابات برگزار نشد و همچنان در ولسوالی های گلران، فارسی و رباط سنگی، ۱۵ مرکز رای دهی مسدود بودند.

در همین حال محمد آصف رحیمی، والی هرات با اذعان بر اینکه تهدیدات بلند امنیتی و تحرکات گروه های مخالف مسلح دولت، از عمده ترین مشکلات سد راه مردم و کمیسیون انتخابات شمرده می شود، استقبال گرم مردم از این روند را یک گام مثبت ارزیابی کرد.

این در حالیست که قبل از آغاز انتخابات پارلمانی، گروه طالبان بارها این پروسه را تهدید کرده بودند.

در هرات ۳۰۰ مرکز رای دهی وجود دارد که از این میان ۵۰ مرکز آن در شهر و متباقی در ولسوالی ها موقعیت دارد.

بنابر معلومات دفتر کمیسیون انتخابات در هرات، در سال جاری دست کم ۵۵۷ هزار تن در انتخابات پارلمانی خود را ثبت نام کرده اند که از این میان ۳۲۷ هزار تن رای داده اند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد