۲۶ استاد دانشگاه هرات در سه ماه گذشته برای گذراندن دوره های ماستری و دکتورا، به کشورهای آمریکا، آلمان، هندوستان، ایران و چین سفر کرده اند. دانشگاه هرات با داشتن بیش از ۴۰۰ استاد و ۱۹ هزار دانشجو، بعد از دانشگاه کابل از لحاظ آموزش، دومین دانشگاه برتر کشور است. عبدالله فایز، رییس دانشگاه هرات […]

۲۶ استاد دانشگاه هرات در سه ماه گذشته برای گذراندن دوره های ماستری و دکتورا، به کشورهای آمریکا، آلمان، هندوستان، ایران و چین سفر کرده اند.

دانشگاه هرات با داشتن بیش از ۴۰۰ استاد و ۱۹ هزار دانشجو، بعد از دانشگاه کابل از لحاظ آموزش، دومین دانشگاه برتر کشور است.

عبدالله فایز، رییس دانشگاه هرات می گوید طبق برنامه ریزی های انجام شده طی ۴ سال آینده، ۷۵ درصد استادان دارای سند ماستری و دکتورا خواهند بود.

او گفت که هر استاد باید در جریان ۶ سال، ارتقای رتبه تحصیلی داشته باشد؛ در غیر این صورت از وظیفه‌اش سبک دوش خواهد شد.

اما مسافرت های استادان برای ارتقای دانش، دانشگاه هرات را با بحران کمبود استاد مواجه ساخته است.

دانشجویان می گویند که نیمی از ساعات درسی خودشان را به دلیل کمبود استاد، به بطالت می گذارند و استادان نیز در رشته شان تخصص و مهارت کافی ندارند.

آقای فائز با پذیرفتن این مشکل میگوید که اکنون دانشگاه هرات میزبان ۱۹ هزار دانشجو است و در سال جاری دو چند ظرفیت دانشگاه، به این مرکز آموزشی دانشجو معرفی شده است و این ازدیاد دانشجو، دانشگاه را به بحران کمبود استاد مواجه ساخته است.

با این حال وی افزود که با وجود افزون شدن یک استاد به ازای هر ۱۰۰۰ دانشجو، بازهم مشکل کمبود استاد برطرف نشده است.

در همین حال جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می گوید بارها از وزارت تحصیلات عالی، خواسته اند که به دانشگاه هرات به عنوان یک دانشگاه ملی نگریسته و منابع را فراتر از حوزه یک ولایت در اختیار این مرکز قرار دهند اما این امر تاحال تحقق نیافته است.

سنگ تهداب دانشگاه جدید هرات در سال ۱۳۸۱ گذاشته شد و اکنون بعد از دانشگاه کابل از لحاظ آموزش، دومین دانشگاه برتر کشور شناخته می شود.

با این حال هنوز مشکلات زیادی در دانشگاه هرات وجود دارد که برای رفع آن، باید اقدامات و تدابیر بیشتری از سوی وزارت تحصیلات عالی و سایر نهادهای مربوطه، روی دست گرفته است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد