برنامه ی ثبت دارایی های مسئولان دولتی به هدف مبارزه با فساد اداری در هرات آغاز شد. این برنامه پس از کابل، قرار است در تمام ولایت های کشور انجام شود. عزیزالله رحیمی، معاون ثبت دارایی های ریاست اداره امور که به هرات آمده می گوید تمام کارمندان دولتی باید دارایی های خود را ثبت […]

برنامه ی ثبت دارایی های مسئولان دولتی به هدف مبارزه با فساد اداری در هرات آغاز شد.

این برنامه پس از کابل، قرار است در تمام ولایت های کشور انجام شود.

عزیزالله رحیمی، معاون ثبت دارایی های ریاست اداره امور که به هرات آمده می گوید تمام کارمندان دولتی باید دارایی های خود را ثبت این اداره کنند، در غیر اینصورت به دادستانی معرفی خواهند شد.

آقای رحیمی گفت که روند ثبت دارایی های کارمندان دولت شامل سه مرحله ی ثبت، نشر و بررسی است و اگر کارمندان دولتی این مراحل را به درستی طی نکنند، مطابق قانون با آنان برخورد خواهد شد.

در همین حال، برنامه ی ثبت دارایی های کارمندان دولتی با استقبال مسئولان محلی هرات روبرو شده است.

بشیر احمد نوریان، مدیر عمومی مستوفیت هرات، این اقدام دولت در جهت کاهش فساد اداری را یک گام مفید عنوان کرد.

همچنین شیر آغا جمشیدی، آمر مالی اداری ریاست شهرسازی هرات، خواهان ثبت دارایی تمام کارمندان دولتی به گونه ی یکسان از سوی اداره ی امور شد.

او گفت:” اگر مسئول در یک اداره دولتی بخواهد از ثبت دارایی هایش سر باز زند، کارمندان وی نیز از انجام این کار خودداری خواهند کرد و این وجود فساد در آن اداره را نشان میدهد.”

هر چند حکومت افغانستان بارها بر مبارزه جدی با فساد اداری تاکید کرده است اما هنوز ریشه های این پدیده در افغانستان خشکیده نشده است.

با این حال توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات می گوید که روند ثبت دارایی در افغانستان هر چند که می تواند در مبارزه با فساد اداری کمک کند اما تا کنون به گونه جدی پیگیری نشده است.

او می گوید در سال های گذشته نیز اموال و دارایی شماری از مقامات دولتی از سوی اداره ثبت دارایی ها به ثبت رسیده اما بعد از آن، هیچ ارزیابی ای از سوی این اداره صورت نگرفته است.

گفتنیست که روند ثبت دارایی های مقام های دولتی ابتدا در کابل شروع شد.

بر اساس آمار اداره ی امور، این روند در کابل به اتمام رسیده و ۱۴۰۰۰ فورم دارایی مقامات و کارمندان دولتی در این اداره به ثبت رسیده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد