نصیر احمد درانی، وزیر زراعت در سفر به هرات چندین پروژه زراعتی را به بهره برداری رساند. همچنان قرار است که آقای درانی فردا سنگ تهداب چندین پروژه ی زراعتی را بر زمین بگذارد. ارزش این پروژه ها بیش از ۳۰۰ میلیون افغانی است. نصیر احمد درانی، وزیر زراعت می گوید که این پروژه ‌ها […]

نصیر احمد درانی، وزیر زراعت در سفر به هرات چندین پروژه زراعتی را به بهره برداری رساند.

همچنان قرار است که آقای درانی فردا سنگ تهداب چندین پروژه ی زراعتی را بر زمین بگذارد.

ارزش این پروژه ها بیش از ۳۰۰ میلیون افغانی است.

نصیر احمد درانی، وزیر زراعت می گوید که این پروژه ‌ها شامل، بهره برداری از چندین کانال آبی، فارم مرغ داری و کشمش خانه‌ های معیاری است.

در همین حال محمد آصف رحیمی، والی هرات می گوید، در کنار این پروژه ها، قرار است امروز نخستین محموله ی هفت هزار تنی انگور و کشمش هرات به پاکستان صادر شود.

با این حال آنچه که نگرانی باغداران و دهقانان را در پی دارد، خشکسالی و نبود سرد خانه های معیاری است.

نصیر احمد درانی، وزیر زراعت می گوید که به دلیل کمبود بارندگی ها در ۱۶ ولایت کشور، ۷۸ درصد و در شماری از ولایت ها هم ۳۸ درصد از محصولات زراعتی از بین رفته است.

آقای درانی افزود که در تلاش ساخت سرد خانه های معیاری در ولایات مختلف کشور به شمول هرات اند.

این پروژه ها با هزینه های هنگفت درست زمانی در ولسوالی انجیل به بهره برداری می رسند که همواره از انکشاف نامتوازن در بین ولسوالی های هرات انتقاد شده است.

باشندگان ولسوالی های نسبتا دور هرات بر این باورند که اداره محلی بخش زیادی برنامه های انکشافی و منابع مالی خود را صرف ولسوالی های نزدیک به شهر بخصوص انجیل و گذره می کند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد