اداره محیط زیست هرات یک بار دیگر نسبت به ادامه فعالیت نزدیک به ۹۰ کوره خشت پزی در اطراف ولسوالی انجیل، ابراز نگرانی کرد. رئیس این اداره می گوید تا یک ماه دیگر اگر مالکان این کوره ها فعالیت شان را متوقف نکنند، به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهند شد. سوخت این کوره ها، […]

اداره محیط زیست هرات یک بار دیگر نسبت به ادامه فعالیت نزدیک به ۹۰ کوره خشت پزی در اطراف ولسوالی انجیل، ابراز نگرانی کرد.

رئیس این اداره می گوید تا یک ماه دیگر اگر مالکان این کوره ها فعالیت شان را متوقف نکنند، به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.

سوخت این کوره ها، ذغال سنگ است که دود آن، علاوه بر محیط زیست، زیان های بی شماری برای سلامتی افراد دارد.

با این حال قرار بود این کوره ها سال گذشته به دلیل تولید دود و آلوده سازی بیش از حد هوا، تخریب شوند اما این برنامه هیچ گاه رنگ عملی به خود ندید.

دقیقآ سال گذشته برنامه ی تخریب دست کم ۸۹ کوره خشت پزی با حضور هئیتی متشکل از ارگان های مختلف دولتی، به همکاری اداره محیط زیست، راه اندازی شد اما این برنامه قبل از اجرایی شدن، از سوی اداره محلی بنابر دلایلی متوقف شد.

نصیر احمد فضلی، رئیس اداره محیط زیست هرات از فعالیت دوام دار این کوره ها و بخصوص در ساحات انجیل ابراز نگرانی میکند و می گوید که بارها اقدام به تخریب کوره ها کرده اند اما ولسوالی انجیل با آنان همکاری آنچنانی نکرده است.

بارها، روستا نشینان ولسوالی ها نسبت به فعالیت کوره های خشت پزی به ارگان های مربوطه شکایت کرده اند اما شکایت شان به جای نرسیده است.

گفته های وجود دارد که شماری از نماینده های مردم هرات در پارلمان از تخریب این کوره ها تاکنون جلوگیری کرده اند.

آقای فضلی هم این موضوع را به نحوی تایید می کند.

براساس گفته‌های اداره حفاظت از محیط زیست هرات، فعالیت این کوره‌ ها در دل اماکن مسکونی، خلاف قانون است.

ریئس اداره حفاظت از محیط زیست می گوید که آخرین ضرب الاجل تا یک ماه آینده به کسانی داده شده که مانع تخریب این کوره ها می شوند و بعد به نهاد های عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.

با این حال جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می گوید که تلاش ها برای جلوگیری از فعالیت این کوره ها جریان دارد.

در هرات بیش از ۱۹۰ کوره وجود دارد که بیش از ۷۰ کوره در حال حاضر فعالیت دارند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد