از چند سال به این طرف شکایت های باشندگان ولسوالی های دور دست هرات نسبت به خرابی جاده ها به گوش میرسد. بازسازی، حفظ و مراقبت از جاده ها، از وظایف اداره ی فواید عامه است. با این حال مسئولان این اداره می گویند که در حال حاضر، کار ۷ پروژه جاده سازی در مسیر […]

از چند سال به این طرف شکایت های باشندگان ولسوالی های دور دست هرات نسبت به خرابی جاده ها به گوش میرسد.

بازسازی، حفظ و مراقبت از جاده ها، از وظایف اداره ی فواید عامه است.

با این حال مسئولان این اداره می گویند که در حال حاضر، کار ۷ پروژه جاده سازی در مسیر شماری از ولسوالی ها و شاهراه ها جریان دارد.

حبیب الله تیموری، رئیس اداره فواید عامه هرات می گوید که ۲۸۲ کیلومتر جاده در مسیر ولسوالی های زنده جان اوبه، چشت شریف، پشتون زرغون و مناطق مختلف در حال آسفالت است.

هزینه شماری از این پروژه ها از سوی برخی از کشورهای کمک کننده تمویل شده است.

آقای تیموری می گوید که دست کم ۱۰۰ میلیون دالر برای این پروژه ها هزینه در نظر گرفته شده است.

این در حالیست که تاکنون مسیر راه های ولسوالی های فارسی، گلران، کشک کهنه و هرات – چشت، بازسازی نشده و باشندگان این ولسوالی ها از خرابی جاده ها شکایت دارند.

مسئولان اداره محلی هرات می گویند که طرح های مشخصی به منظور تقویت خدمات در مناطق دور دست به وزارت خانه های مربوطه فرستاده شده است.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می گوید که از اولویت های کاری این اداره، خدمات رسانی و بخصوص جاده سازی برای باشندگان ولسوالی ها است.

با آنکه در سالهای اخیر مسیر جاده های شماری از ولسوالی ها و شاهراه ها بازسازی و آسفالت شده اما هنوز هم باشندگان شماری از مناطق روزانه با خرابی جاده ها و دست و پنجه نرم میکنند.

نبود جاده های معیاری و آسفالت شده منجر به ایجاد مشکلات زیادی از جمله عدم دسترسی مردم به خدمات درمانی و همچنان کندی در انتقال به موقع محصولات زراعتی به شهر ها شده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد