دو سال پیش وزارت تحصیلات عالی کشور برای نخستین بار در دانشگاه هرات برنامۀ ماستری را در رشتۀ زبان و ادبیات دری و بعدا در دانشکده اقتصاد آغاز کرد. یکسال قبل وزارت تحصیلات عالی وعده داد که برنامه ی ماستری را در دو دانشکده ی زراعت و حقوق نیز راه اندازی کند. با این حال […]

دو سال پیش وزارت تحصیلات عالی کشور برای نخستین بار در دانشگاه هرات برنامۀ ماستری را در رشتۀ زبان و ادبیات دری و بعدا در دانشکده اقتصاد آغاز کرد.

یکسال قبل وزارت تحصیلات عالی وعده داد که برنامه ی ماستری را در دو دانشکده ی زراعت و حقوق نیز راه اندازی کند.

با این حال عبدالله فائز، رئیس دانشگاه هرات می گوید که وزارت تحصیلات عالی به دلایل نامشخص تا کنون این برنامه ها را راه اندازی نکرده است.

براساس معلومات وزارت تحصیلات عالی، قرار است در سال ۹۷ دستکم ۲۰ برنامه ماستری در دانشگاه های کشور راه اندازی شود.

مهدی حدید، عضو شورای ولایتی هرات می گوید که باید وزارت تحصیلات در راستای راه اندازی برنامه های ماستری و حتی دکترا در این دانشگاه، بیشتر توجه داشته باشد.

او می گوید این مسئله نیاز به دادخواهی دارد.

با این حال جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می گوید که تا کنون بارها اداره محلی وضعیت علمی و ظرفیت های موجود در دانشگاه هرات را به وزارت تحصیلات عالی پیشکش کرده، اما این تلاش ها برای آغاز برنامه های ماستری نتیجه ‌ی چندانی نداشته است.

دانشگاه هرات دومین دانشگاه بزرگ پس از کابل در سطح کشور به شمار می رود.

هم اکنون در این دانشگاه در رشته های ادبیات و اقتصاد، دانشجویان مصروف فراگیری آموزش در مقطع ماستری هستند که تا کنون ۲۰ تن در مقطع ماستری سند فراغت بدست آورده اند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد