از چند سال به این طرف، کلیدی ترین نگرانی ها نزد مسئولان و مردم، سرقت های مسلحانه، ترور، جرایم جنایی، فساد ادرای و خشونت علیه خانم ها است که به گفته مسئولان دادستانی هرات تنها در سال ۹۶ این آمار به ۲۸۰۰ قضیه رسیده است. عبدالحق احمدی رئیس دادستانی هرات می گوید که این آمار […]

از چند سال به این طرف، کلیدی ترین نگرانی ها نزد مسئولان و مردم، سرقت های مسلحانه، ترور، جرایم جنایی، فساد ادرای و خشونت علیه خانم ها است که به گفته مسئولان دادستانی هرات تنها در سال ۹۶ این آمار به ۲۸۰۰ قضیه رسیده است.

عبدالحق احمدی رئیس دادستانی هرات می گوید که این آمار نسبت به سال ۹۵ بیش از ۲۰۰ واقعه افزایش را نشان می دهد.

رئیس داد ستانی هرات می گوید که از ۲۸۰۰ واقعه جرمی ثبت شده، ۲۴۵ واقعه خشونت علیه خانم ها، ۷۰ پرونده فساد اداری و بیش از ۵۰۰ قضیه از ولسوالی ها است که به آنان رسیدگی شده است.

آقای احمدی می گوید که شماری از این افراد طبق قانون به جزای نقدی محکوم شده و این اداره سه میلیون و ۵۰۰ هزار افغانی عواید را از افراد محکوم شده بدست آورده است.

مبارزه با فساد اداری و بازداشت هراس افکنان در ماه های اخیر در هرات شدت گرفته است.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات از دستگیری ۵ کارمند دولتی به اتهام فساد اداری در جریان هفته گذشته خبر می دهد.

آقای فرهاد می گوید در کنار دستگیری کارمندان دولتی به اتهام فساد اداری، سه  تن به اتهام انجام حملات تخریبی در شهر گرفتار شده اند.

اما از عمده ترین  نگرانی نزد مقام های امنیتی هرات دستگیری مجرمین متکرری است که بعد از رهایی از زندان دوباره دست به کار های غیر قانونی از جمله سرقت زده اند.

عبدالاحد ولی زاده سخنگوی پلیس هرات به رادیو معراج می گوید که در سال ۹۶ بیش از ۳۲۰۰ تن را به اتهام جرایم مختلف دستگیر و به ارگان های عدلی و قضایی معرفی کرده اند که شماری از آنها مجرمین متکرر هستند.

با این حال امین الله امر خیل فرمانده پلیس هرات اخیرآ به نیروهای تحت امر خود فرمان شکلیک بالای سارقین و افرادی را داده که به توقف نیروهای امنیتی توجه نکنند.

همواره مسئولان امنیتی هرات از کاهش رویداد های جنایی در این ولایت خبر می دهند.

در همین حال کار شناسان بر این باورند که مسئولان در هرات تا هنوز برنامه موثری را برای کاهش جرایم روی دست نگرفته اند.

سید اشرف سادات آگاه امور میگوید با آنکه پلیس طی یک سال گذشته و حال دست آورد های داشته اما جرایم جنایی در این ولایت همچنان روند خود را طی میکند.

این در حالیست که امروز بر اساس فرمان ریاست جهموری، به مناسبت هشت ثور ۱۸۴ تن از زندان هرات رها شدند که از این میان ۱۱ تن را خانم ها تشکیل می دهند.

گزارشگر: قدرت الله حمیدی

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد