دستکم ۵ گروه از مخالفان مسلح دولت در ولسوالی تازه تاسیس “پشت کوه” فعالیت دارند. عبدالعلی فقیریار، ولسوال “پشت کوه” میگوید که اکثر این افراد از ولسوالی های همجوار مانند زیر کوه، زنده جان، غوریان، کهسان و تعدادی از آنها از ولایت فراه به این ولسوالی می آیند. او میگوید که مخالفان در “قریه کاه، […]

دستکم ۵ گروه از مخالفان مسلح دولت در ولسوالی تازه تاسیس “پشت کوه” فعالیت دارند.

عبدالعلی فقیریار، ولسوال “پشت کوه” میگوید که اکثر این افراد از ولسوالی های همجوار مانند زیر کوه، زنده جان، غوریان، کهسان و تعدادی از آنها از ولایت فراه به این ولسوالی می آیند.

او میگوید که مخالفان در “قریه کاه، مندیل، خم ظفر و مزار دیزه این ولسوالی قرارگاه دارند.”

با این حال آقای فقیریار به رادیو معراج گفته که نیروهای امنیتی در این منطقه با کمبود تجهیزات روبرو هستند.

به گفته ی وی نیروهایی که برای تامین امنیت ولسوالی “پشت کوه” استخدام شده اند هم اکنون در ۹ منطقه از شهر هرات از “جمله تخت سفر، جبرئیل، چهارراهی معارف و آمریت” گماشته شده اند.

آقای فقیریار با ابراز نگرانی از این روند میگوید که گروه های مخالف مسلح دولت در پشت کوه فعالیت دارند و تا زمانیکه عملیات پاکسازی در این منطقه اجرا نشود، او نمیتواند به ساحه برود.

از سویی دیگر ولسوال “پشت کوه” میگوید که تشکیلات اداری در بخش های ملکی و نظامی تکمیل شده اما به علت نبود ساختمان و تجهیزات نظامی، تاکنون به فعالیت آغاز نکرده اند.

با این حال جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات در پاسخ به این پرسش که چرا نیروهای مربوط به “پشت کوه” در شهر هرات فعالیت میکنند گفت:” اینها فعلا مسئولیت اجرای امور اداری در سطح محل را ندارند؛ ولسوالان معرفی شدند، دفاتر ایجاد شده تا اینها مشکلات و نیازمندی ها را پیگیری و تکمیل بکنند، بخشی از نیروهای امنیتی که شامل تشکیلات است و تاحال تکمیل نشده، برای تامین امنیت در داخل شهر و نقاط دیگر توظیف هستند. به مجرد ایجاد و تکمیل شدن ولسوالی در سطح محل، تمام این نیروها به ولسوالی انتقال پیدا خواهند کرد.”

حدود دو سال پیش حکومت بر اساس پیشنهادات نمایندگان مردم و بزرگان در هرات تصمیم گرفت تا ولسوالی شیندند را به منظور بهبود وضعیت امنیتی، اقتصادی و اجتماعی به ۵ واحد اداری تقسیم کند.

این طرح بعد از دو سال عملی شد و ولسوالی شیندند به ولسوالی های زیرکوه، پشت کوه، کوه زور، زاول و شیندند تقسیم شد.

اما هنوز بنا بر مشکلاتی چون کمبود تجهیزات و امکانات، وضعیت امنیتی در این مناطق متزلزل است.

گزارشگر: قدرت الله حمیدی

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد