نشست گزارش‌دهی “اکادمی جهانی معراج” امروز در سالن کنفرانس انستیتوت آموزشی افغان (AIL) برگزار شد. در این نشست مسئولان رادیو تلویزیون معراج، هیئت رهبری انستیتوت آموزشی افغان (AIL) و آموزگاران این برنامه اشتراک داشتند. “اکادمی معراج” عنوان برنامه ای است آموزشی که ۵ ماه قبل به ابتکار پروفیسور سکینه یعقوبی، مادر آموزش و پرورش افغانستان […]

نشست گزارش‌دهی “اکادمی جهانی معراج” امروز در سالن کنفرانس انستیتوت آموزشی افغان (AIL) برگزار شد.

در این نشست مسئولان رادیو تلویزیون معراج، هیئت رهبری انستیتوت آموزشی افغان (AIL) و آموزگاران این برنامه اشتراک داشتند.

“اکادمی معراج” عنوان برنامه ای است آموزشی که ۵ ماه قبل به ابتکار پروفیسور سکینه یعقوبی، مادر آموزش و پرورش افغانستان و به هدف ارتقاء سطح علمی دانش‌آموزان کلیک خورد.

در این برنامه مضامین مکتب از صنف ۷ تا ۱۲ توسط استادان ورزیده تدریس و از طریق تلویزیون معراج پخش می شود.

در جلسه امروز ولی شاه بهره، مشاور ارشد دفتر (AIL) ضمن تمجید از این ابتکار پروفیسور سکینه یعقوبی، به نقش رسانه ها در ارتقاء ظرفیت علمی جامعه پرداخت و از تلاش تیم رسانه ای معراج و آموزگاران قدردانی کرد.

همزمان حبیب الله فراهی، مدیر مسئول رادیو تلویزیون معراج حین ارائه گزارش از جریان تولید و پخش “اکادمی معراج” گفت که در این برنامه ۹ آموزگار با تدریس ۱۴ مضمون درسی فعالیت دارند.

وی افزود تاکنون ۸۰۰ برنامه تولید و ۶۰۰ برنامه به دست پخش سپرده شده است و تلاش ها برای توسعه این برنامه همچنان ادامه دارد.

از سویی دیگر علی اکبر زرین، معاون پروفیسور سکینه یعقوبی خواهان تولید مفردات درسی در این برنامه شد.

گفتنیست که در پایان جلسه امروز، اشتراک کنندگان جهت بهبود این برنامه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

“اکادمی معراج” طی ۵ ماه گذشته مخاطبان زیادی را در افغانستان با خود به همراه داشته است؛ بسیاری از دانش‌آموزان در سایر کشورها از جمله آذربایجان، عراق، ترکیه و فرانسه نیز جهت حل مشکلات درسی با این برنامه ارتباط برقرار کرده اند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد