امروز سازمان خط‌نو در نشستی خبری در رابطه به کشته و زخمی شدن ۲۰۰ تن از نیروهای امنیتی قول اردوی ۲۰۹ شاهین دادخواهی کردند. سازمان خط‌نو، یک سازمان غیر دولتی است و فعالیت‌های آن مدنی می‌باشد. مسئولان این سازمان، ضعف داخلی نظام، عدم هماهنگی در ادارات امنیتی، ضعف مدیریت و بی‌کفایتی مسئولین امنیتی را باعث […]

امروز سازمان خط‌نو در نشستی خبری در رابطه به کشته و زخمی شدن ۲۰۰ تن از نیروهای امنیتی قول اردوی ۲۰۹ شاهین دادخواهی کردند.

سازمان خط‌نو، یک سازمان غیر دولتی است و فعالیت‌های آن مدنی می‌باشد.

مسئولان این سازمان، ضعف داخلی نظام، عدم هماهنگی در ادارات امنیتی، ضعف مدیریت و بی‌کفایتی مسئولین امنیتی را باعث کشتار دسته‌جمعی سربازان عنوان می‌کنند.

نصیر احمد گلرانی، مسئول سازمان خط‌نو می‌گوید، استعفای مسئولان امنیتی بسنده نیست و آنان باید مجازات شوند.

او می‌گوید: “این بزرگواران باید در حضور ملت پاسخگوی ضعف‎ها و مشکلات و بی‌کفایتی‌های که به‌بار آمده است، جواب‎گو باشند و باید تحقیق صورت بگیرد و با مسؤلان امنیتی که کوتاهی کرده‌اند، برخورد قانونی صورت بگیرد”.

در اجلاس امروز سازمان خط‌ نو، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات نیز به نمایندگی از حکومت محلی حضور داشت.

او گفت هدف مخالفان مسلح دولت از چنین حملات، بدنام ساختن اسلام است.

هم‌چنان سخنگوی والی هرات گفت سال گذشته چندین‌بار مخالفان مسلح برای تصرف نقاط مختلف این ولایت از جمله تأسیسات و مناطق نزدیک شهر تلاش کردند.

او می‎گوید: “سال گذشته بارها مخالفان دولت ساحات مختلف شهر هرات را مورد حملات خود قرار دادند که نیروهای امنیتی بیدار ما توانسته است که در ماه حمل سال جاری، دست‎کم بیست مورد توطئه دشمن را خنثی نماید و نیروهای امنیتی ما با حملات تهاجمی خویش در هر جای که نیاز باشد، دشمن را سرکوب می‎نماید”.

اما آگاهان امور معتقدند که ضعف مدیریت و نا امنی محصول استخدام غیر حرفه‌ای و ناشایست منسوبین امنیتی است.

عبدالغنی خسروی می‌گوید؛ بهبود وضعیت امنیتی، تغییر کلی و اساسی شبکه امنیتی و استخباراتی را می‌طلبد.

او می‌گوید منسوبین امنیتی را حکومت باید بی‌طرف و غیر سیاسی گزینش کند.

او می‎گوید: “تاکنون هر شخصی که در مقام‎های بلندی امنیتی گزینش شده است، بی‌طرف نبوده و همان مقام‎های ثابت، جای خویش را از یک پست به پست دیگر تبدیل می‌نماید، ما از رئیس جمهوری می‎خواهیم که در این زمینه فشار بیشتر بیاورد و افراد لایق را گزینش نماید”.

عالمان دین حملات انتحاری و انفجاری را غیر اسلامی می‌خوانند و می‌گویند که مخالفان مسلح تحت نام اسلام سیاسی و فتواهای بی‌اساس، دست به انجام چنین حملاتی می‌زنند.

عالمان دین معتقدند که هراس افگنان با کشتار نظامیان و غیرنظامیان می‌خواهند اسلام را بد نام سازند.

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد