ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر گروه طالبان از تصمیم امریکا و ناتو برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان استقبال کرده، اما در عین حال به امریکا نسبت به نقض توافق‌نامه‌ی دوحه هشدار داده است. در پیام رهبر طالبان که امروز به مناسبت عید سعید فطر منتشر شده، بر عملی‌شدن تمامی بخش‌های توافق‌نامه‌ی دوحه تأکید شده است. […]

ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر گروه طالبان از تصمیم امریکا و ناتو برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان استقبال کرده، اما در عین حال به امریکا نسبت به نقض توافق‌نامه‌ی دوحه هشدار داده است.

در پیام رهبر طالبان که امروز به مناسبت عید سعید فطر منتشر شده، بر عملی‌شدن تمامی بخش‌های توافق‌نامه‌ی دوحه تأکید شده است.

ملا هبت‌الله گفته است که خلاف تعهد امریکا در توافق‌نامه‌ی دوحه، زندانیان طالبان که باید ظرف سه ماه پس از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی رها می‌شدند، رها نشده و تا کنون نام‌های رهبران این گروه از لیست سیاه و جایزه نیز خارج نشده است.

از سوی هم، ملا هبت‌الله در این پیام افزوده است که خواهان روابط خوب و مثبت با جهان، منطقه و کشورهای همسایه است و به همه اطمینان می‌دهد که از خاک افغانستان به هیچ کسی ضرر نمی‌رسد.

رهبر طالبان در عین حال از تمامی کشورها خواسته است که در امور داخلی افغانستان مداخله نکنند.

در پیام عیدی رهبر طالبان آمده است که مذاکرات و تفاهم نزد این گروه اولویت دارد، اما طرف مقابل [حکومت افغانستان] تلاش می‌کند تا روند جاری سیاسی را سبوتاژ کند.

ملا هبت‌الله در بخشی از این پیام به‌گونه‌ی تلویحی به نشست استانبول اشاره کرده است.

او گفته که هر روند سیاسی که در مورد حل مسأله‌ی افغانستان باشد و از طالبان امید و توقع اشتراک در آن وجود داشته باشد، باید پیش از پیش با این گروه در میان گذاشته شود.

ویراستار: محمد احمدی

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد