همه‌ساله با فرارسیدن ایام عید یکی از نگرانی‌های شهروندان هرات، استفاده از اسباب‌بازی‌های صدادار و بخصوص پتاقی‌ها است. شهروندان می‌گویند که از موجودیت این موادها در دکان های داخل شهر شاکی‌اند و طبق سالهای قبل، در شب و روزهای عید آنان را ناآرام می سازد و پلیس هرات هم تاکنون اقدامی نکرده است. همه ساله […]

همه‌ساله با فرارسیدن ایام عید یکی از نگرانی‌های شهروندان هرات، استفاده از اسباب‌بازی‌های صدادار و بخصوص پتاقی‌ها است.

شهروندان می‌گویند که از موجودیت این موادها در دکان های داخل شهر شاکی‌اند و طبق سالهای قبل، در شب و روزهای عید آنان را ناآرام می سازد و پلیس هرات هم تاکنون اقدامی نکرده است.

همه ساله پلیس هرات از برخورد جدی با فروشندگان واستفاده کنندگان پتاقی و اسباب بازی های صدا دار خبر می دهد اما گویا تاکنون برنامه تاثیر گذاری روی دست گرفته نشده است.

توریالی طاهری،معاون شورای ولایتی هرات می گوید که هم اکنون در بسیاری از فروشگاه های شهر مواد صدا دار و پتاقی موجود است و استفاده آن هم مشاهده می شود اما پلیس هرات اقدام جدی نکرده است.

او گفت:” پتاقی ها یک مضوع مشکل آفرین برای ملت است و هر قدر پلیس، تاجر و اداره محلی تلاش کرده نتوانسته که این مشکل را حل کند، اینها از داخل گمرکات داخل شهر می شود و وقتی هم که بازار می شود و تمام اطفال وقتی برای شان پول داده می شود هدف شان خرید این نوع مواد صدا زا است که باعث آزار و اذیت مردم است”.

حال پلیس هرات نسبت به برخورد جدی با فروشندگان و استفاده کنندگان مواد صدا دار اعلامیه به نشر رسانده و از برخورد جدی با این افراد خبر داده است.

غلام سنایی استانکزی، فرمانده پلیس هرات می گوید که به تمام مسئولان ارگان های کشفی خود دستور داده تا با فروشندگان و استفاده کنندگان برخورد قانونی کنند.

او گفت:” پیام من به مردم این است که نباید دست به استفاده مواد صدا زا بزنند و ما به کشفی و دستور می دهم تا دکان های که دست به فروش این چنین مواد می زنند مواد را جمع آوری و دکان های شان را مسدود کنند و خود شان را به پنجه قانون بسپارند.

 پلیس هرات، از خانواده ها هم خواسته، قبل اینکه با اطفال، نوجوانان و جوانان نسبت به این موضوع برخود قانونی صورت گیرد، آنان را راهنمایی کنند.

این در حالیست که هر سال با فرارسیدن ایام عید شمار زیادی از باشندگان هرات به دلیل آسیب دیدن از مواد آتش زا، پتاقی ها و اصابت گلوله ی پلاستیکی روانه ی شفاخانه میشوند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد