شهلا ابوبکر، نماینده مردم در شورای ولایتی فراه می‌گوید درمقایسه با سال‌های گذشته، امسال کشت کوکنار در این ولایت افزایش یافته است. بانو ابوبکر هم‌چنان می‌افزاید در بسیاری از نقاط فراه، هنوز هم اراضی وسیعی زیر کشت کوکنار قرار دارد. سال گذشته ولایت فراه شاهد درگیری‎های شدیدی بود. به گفته‌ی بانو ابوبکر، پشت‌‌رود، خاک‌‌سفید، قلعه‌کاه […]

شهلا ابوبکر، نماینده مردم در شورای ولایتی فراه می‌گوید درمقایسه با سال‌های گذشته، امسال کشت کوکنار در این ولایت افزایش یافته است.

بانو ابوبکر هم‌چنان می‌افزاید در بسیاری از نقاط فراه، هنوز هم اراضی وسیعی زیر کشت کوکنار قرار دارد.

سال گذشته ولایت فراه شاهد درگیری‎های شدیدی بود.

به گفته‌ی بانو ابوبکر، پشت‌‌رود، خاک‌‌سفید، قلعه‌کاه و بخش‌هایی از بالابلوک از جمله کنسک و شیوان از مناطقی‌اند که بیشتر مزارع کوکنار به‎صورت گسترده در آن موقعیت دارد.

با این‌حال مسئولان محلی ولایت فراه افزایش کشت کوکنار در این ولایت را رد می‌کنند و می‌گویند امسال کشت کوکنار کاهش یافته است.

ناصر مهری، سخنگوی والی فراه می‌گوید که  در سال ۹۳ کشت کوکنار ۱۳ درصد افزایش یافته بود، اما با تطبیق برنامه‌هایی مبارزه با مواد مخدر، در دو سال اخیر به ۲۷ درصد کاهش یافته است.

هم‌چنان مسئولان محلی فراه می‌افزایند که  اداره زراعت با کشت بدیل و تشویق کشاورزان به باغ‌داری توانسته است میزان کشت کوکنار در این ولایت را کاهش دهد.

ناصر مهری سخنگوی والی فراه اظهار امیدواری کرد که با اتمام کار بند بخش‌آباد و بهره‌‌برداری از آب‌های آن، زمینه برای محو کشت کوکنار در این ولایت آماده شود.

او می‎گوید: “برنامه‎های زراعتی در بخش باغ‌داری از سوی ریاست زراعت، گندم اصلاح شده و سایر سهولت‎ها باعث شده است که کشت کوکنار کاهش بیابد”.

پیش از این هم برخی از نماینده‌های مردم در شورای ولایتی فراه و مجلس نمایند‌گان  از سوء استفادۀ گسترده طالبان از حاصلِ زمین‌های زیر کشت کوکنارخبر داده بودند.

این نمایندگان گفته بودند که طالبان برای تأمین مخارج جنگ خود علیه نیروهای امنیتی  ازحاصلات کشت و برداشت این مواد استفاده می‌کنند و هم‌چنان مردم را هم به این کار تشویق می‌کنند.

گزارشگر: قدرت‎الله حمیدی

ویراستار: محمد احمدی

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد