- رادیو معراج - http://radiomeraj.af -

۱۶ تن در هرات طی یکماه گذشته از سوی سارقان و افراد مسلح کشته شدند!

همزمان با منع گشت و گذار موتورسیکل های دارای دو سرنشین از سوی مقامات امنیتی هرات، فرماندهی پلیس این ولایت ادعا می کند که سرقت های مسلحانه و ترور ها نسبت به ماه های قبل کاهش یافته است.

سلطان داود سلطان، فرمانده پلیس این ولایت می گوید که طی یک ماه گذشته توانسته اند ۱۹۲ تن را دستگیر کنند که از این میان ۱۲۰ تن شان سارقان مسلح هستند.

او گفت:” در طول یک ماه گذشته بیشتر از ۱۰۰ عملیات علیه مجرمین سازمان یافته، اختطافگران، تروریست ها، سرقت های مسلحانه و بقیه جرایم اجرا کردیم که ۱۹۲ تن را دستگیر کردیم که از این میان ۱۲۰ تن شان سارقان هستند که ۱۳۲ میل اسلحه و ۳۵ عراده وسایط کشف شده است”.

فرمانده امنیه هرات تائید میکند که در یکماه گذشته دستکم ۱۶ تن به گلوله ی افرادناشناس و سارقان مسلح کشته شده اند.

او اما بر ادامه عملیات علیه گروه های تبهکار تاکید دارد.

او گفت:” ما همه اختطافگران و سارقان مسلح که در شهر دست به سرقت می زنند شناسایی کردیم و همه روزه دستگیری ها جریان دارد و این پدیده را کم می سازیم ولی جرم است صفر نمی شود اما کم می شود”.

با آنکه فرمانده پلیس هرات از کاهش سرقت ها و ترور های مسلحانه در هرات سخن می زند اما هنوز هم واکنش ها نسبت به سرقت های مسلحانه وجود دارد.

شهروندان هرات بر این باروند که جمع آوری موتور سیکل ها نمیتواند که برای امنیت شهر چاره ساز باشد و باید که لانه های سارقان متلاشی و افراد مخل امنیت شناسایی شوند.

اما برخی از اعضای شورای ولایتی هرات با استقبال از آغاز طرح جمع آوری موتورسیکل های دارای دوسرنشین می گویند که اگر این پروسه مثل برنامه های قبلی موقتی باشد نمیتواند که موفق شود.

وکیل احمد کرخی، مسئول کمیته امنیتی شورای ولایتی هرات همچنان با ابراز نگرانی نسبت به نا امنی ها چنین می گوید.

او گفت:” هر سال در فصل زمستان ما شاهد افزایش ترورها و نا امنی ها در داخل شهر هستیم و بارها این موضوع را همراه مسولان امنیتی شریک ساختیم که باید اشتباهات سال های قبل در سال های بعد از آن تکرار نشود و باید که خلا ها و مشکلات برطرف شود که متاسفانه کمتر در این قسمت توجه صورت گرفته است”.

ترور، سرقت های مسلحانه، فروش مواد مخدر و آدم ربایی از جمله ناامنی هایی است که از سالها به این طرف دامنگیر شهروندان هرات است.

باهمه اینها فرمانده پلیس هرات می گوید که هنوز هم پایبند حرف خود نسبت به هدف قرار دادند سارقان، آدم ربایان و گروههای تبهکار هست.