در ولایت فراه بیشتری از طرح‎های سازندگی به مناطق ناامن اختصاص داده می‌شود و دولت توان نظارت بر طرح‎های انکشافی را ندارد. محمود نعیمی عضو شورای ولایتی فراه می‌گوید که بیشتری از طرح‎های انکشافی در مناطق و ولسوالی‌های نا امن که از چشم نظارت به دور هستند، اجرا می‌شود. در بیشتری موارد مواد ارزان قیمت […]

در ولایت فراه بیشتری از طرح‎های سازندگی به مناطق ناامن اختصاص داده می‌شود و دولت توان نظارت بر طرح‎های انکشافی را ندارد.

محمود نعیمی عضو شورای ولایتی فراه می‌گوید که بیشتری از طرح‎های انکشافی در مناطق و ولسوالی‌های نا امن که از چشم نظارت به دور هستند، اجرا می‌شود.
در بیشتری موارد مواد ارزان قیمت که از کیفیت لازم برخوردار نیست، در پروژه‎ها بکار برده می‌شود که به همین خاطر این کارها استندرد نیست.

آقای نعیمی می‌گوید که عده‎ای افراد سودجو از روی قصد و سوء استفادۀ مالی، این طرح‎ها را به مناطق نا امن اختصاص می‎دهد تا از نظارت به دور باشد.
وی می‎گوید که در سال گذشته بیشتری پروژه‎ها به ولسوالی‌های بکوه و برچمن اختصاص یافته بود که مسیرهای ارتباطی آن با مرکز نا امن بود و تنها اسنادی که تطبیق این پروژه‎ها را نشان می‎دهد، چند قطعه عکس است.
اما مقام‎های امنیتی این ولایت می‌گویند که طرح‎ها انکشافی در نقاط مختلف این ولایت اجرا می‌شوند.

گل بهار مجاهد آمر امنیت فرماندهی پولیس فراه می‌گوید که چنین پروژه‎ها در مناطق نا امن که پولیس حضور نداشته باشد، اجرا نمی‌شود.
به گفته وی تنها طرحی که پولیس به صورت مستقیم برای حفاظت آن وجود ندارد، بند بخش آباد است که مردم برای تأمین امنیت آن به دولت اطمینان داده است.
اما اداره محلی می‎گوید که تمام پروژه‎ها با نظارت شورای ولایتی و اداره محلی اجرا می‌شود و در صورت اجرای هر طرح، حتی در دورترین نقاط، حداقل یک انجینیر برای نظارت و تضمین کیفیت به آن‎جا فرستاده می‌شود که به همین لحاظ در سال‎های اخیر سه انجینیر جان‎ خویش را از دست داده‌اند.
او گفت که تاکنون هیچ گزارشی نداشته است که نشان دهنده سوء استفاده پروژه‎های انکشافی باشد.
این در حالی است که اوضاع امنیتی ولایت فراه در سال‎های اخیر به شدت وخیم بوده و حتی تا مرز سقوط هم پیش رفته است.

محمد احمدی

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد