- رادیو معراج - http://radiomeraj.af -

آغاز کار چهارمین پروژه ی تشویقی شهرداری هرات با سهم ۱۰ درصدی مردم!

امروز کار چهارمین پروژه ی تشویقی اداره شهرداری با سهم ۱۰ درصدی مردم، در ناحیه پنجم شهر هرات افتتاح شد.

غلام حضرت مشفق، شهردار هرات می گوید که کار بیش از یک کیلومتر آسفالت جاده و ساخت کانال با کمک مالی دفتر <یو ان هبیتات> آغاز و قرار است تا چند ماه آینده به بهره برداری برسد.

به سلسله افتتاح پروژه های اداره شهرداری امروز کار ساخت دستکم یک کیلومتر جاده و در حدود ۱۸۰۰ متر کانال در ناحیه پنجم شهر هرات آغاز شد.

شهردار هرات هزینه این پروژه را بیش از ۶۲ هزار دالر عنوان می کند و می گوید که قرار است تا سه ماه آینده به بهره برداری برسد.

باشندگان این منطقه با ابراز خرسندی از آغاز این پروژه می گویند که تلاش های اداره شهرداری در امر باز سازی کافی نیست و باید اقدامات بیشتری در جهت ارایه خدمات روی دست گیرد.

با آنکه همه ساله کار باز سازی و کانال کشی جاده های هرات آغاز می شود اما بهره برداری پروژه ها، نگرانی های به دنبال دارد.

عبدالرحمن مولوی زاده، معاون شورای شهر در اداره شهرداری می گوید که اگر تلاش در کار پروژه ها صورت نگیرد احتمال می رود که کار برخی از پروژه ها به سال بعد به تعویق بیافتد.

او گفت:” تلاش خواهیم کرد که در کمتر از ۵ ماه که تا پایان سال مالی ۱۳۹۹ باقی مانده پروژه ها افتتاح شود اما همه اینها تا ختم سال شاید هست، که آیا به اتمام می رسد و یا خیر. هر آن پروژه ی که اولویت داشته باشد کوشش می شود که تا پایان سال مالی به اتمام برسد و قسمتی از این پروژه ها احتمال دارد که به سال آینده انتقال داده شود”.

مسئولان اداره شهرداری هرات میگویند که طبق جدول تعیین شده، پروژه های شهرداری در مدت زمان معین آن به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار هرات می گوید قرار است تمام کوچه و پس کوچه های نواحی شهر با همکاری نهادهای کمک کننده توسط این اداره  کانگرت و کانال کشی شود.