اداره  امور زنان ولایت هرات، از ثبت ۱۰۵۳ مورد شکایت طی سال جاری خبر دادند. به گفتۀ محبوبه جمشیدی رئیس امور زنان هرات، در این میان  ۵۰۱ مورد خشونت علیه زنان بوده و به ثبت رسیده است. قتل، تجاوز، بریدن اعضای بدن، و وادار کردن به کارهای خلاف شرع، از جمله قضایایی است که در […]

 اداره  امور زنان ولایت هرات، از ثبت ۱۰۵۳ مورد شکایت طی سال جاری خبر دادند.

به گفتۀ محبوبه جمشیدی رئیس امور زنان هرات، در این میان  ۵۰۱ مورد خشونت علیه زنان بوده و به ثبت رسیده است.

قتل، تجاوز، بریدن اعضای بدن، و وادار کردن به کارهای خلاف شرع، از جمله قضایایی است که در این اداره به عنوان خشونت به ثبت رسیده است.

با این وصف به گفته خانم جمشدی، لت و کوب کردن از جمله خشونت‎های است که از همه بیشتر رایج بوده و بیشترین خشونت از نوع لت و کوب به ثبت رسیده است که آمار آن به ۲۴۱ می‎رسد.

به گفته وی لت و کوب از جمله خشونتی است که در هرات بیشتر رایج بوده و بلند ترین آمار را به خود اختصاص داده است.

اما باید گفت که آمار خشونت‌های سال گذشته با امسال تفاوت چندانی ندارد و این نشان می‎دهد که در جامعه هرات، خشونت نسبت به سال گذشته چندان تفاوت نکرده است.

در سال گذشته ۵۰۷ قضیه‌ی خشونت آمیز در این اداره به ثبت رسیده بود که از این میان ۲۸۴ قضیه آن را لت و کوب تشکیل می‌داد.

در همین حال، رئیس اداره‌ی امور زنان ولایت هرات می‌گوید برای حمایت از بانوان هرات “برنامه‌ی حمایت از بانوان” را از ماه ثور آغاز کرده اند.

در این برنامه برای بانوان هراتی خدمات صحی، حقوقی، اجتماعی و فرهنگی ارائه می‌شود.

خانم جمشیدی می‌گوید تا اکنون ۴۴۹۵ تن در این سیستم به ثبت رسیده اند که به ۱۸۳۳ تن شان خدمات ارائه شده است.

اداره امور زنان همواره برنامه‌های آگاهی‌دهی را برای کاهش و یا محو خشونت‎ها علیه زنان در هرات و ولسوالی‌ها برگزار کرده است.

به گفته‌ی خانم جمشیدی در یک سال گذشته توسط برنامه‎های آگاهی دهی حقوقی به همکاری مؤسسات دولتی و غیر دولتی به ۸۹۹۴ زن به طور مستقیم  آگاهی‌های لازم  و همه جانبه از سوی این اداره صورت گرفته است.

از سویی دیگر مسئولان اداره امور زنان می‌گویند که در برنامه جلسات اجتماعی حدود ۲۵۰۷ تن از زنان را در ۸ ولسوالی تحت پوشش قرار داده اند.

با این حال اداره زنان می‌گوید برای شناسایی مشکلات و بهبود وضعیت زنان در ولسوالی‌ها، این اداره تحقیقی را روی دست گرفته است که پس از یافتن چالش‌های عمده بر اساس نیازمندی‌های آنان طرح و پلان ساخته شود.

دسته بندی: اجتماعی, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد