- رادیو معراج - http://radiomeraj.af -

کمک ۹ میلیون دالری جاپان به هرات

سرک‌های ناهموار و بدون آسفالت در ولسوالی‌ها و روستاهای دور و نزدیک در ولایت هرات، همواره شکایت باشندگان و رانندگان آن مناطق را همراه داشته است.

سرک‌های که در فصل برداشت محصولات، مانع انتقال به موقع محصولات به مرکز شهر می‌شوند، اما این شکایت‌ها همواره با پاسخ‌های نبود بودجه از سوی مسؤلان ذی‌ربط جواب داده شده است.

اما اکنون مسؤلان اداره اقتصاد ولایت هرات، از تطبیق پروژه‌های بزرگ انکشافی در سال آینده نوید می‌دهند.

محمد یونس رهنورد رئیس اداره اقتصاد هرات می‌گوید قرار داد انکشافی به ارزش ۹ میلیون  دالر با کشور جاپان منعقد گردیده است که می‌تواند زمینه‌های انکشافی را در بخش‌های گوناگون فراهم سازد.

او می‌گوید «تحت رهبری مقام ولایت هرات توانستیم حدود ۹ میلیون دالر از سفارت جاپان به ولایت هرات جذب نماییم که این پروژه‌ها شامل اعمار دو سرک، ایجاد نمایشگاه استندرد به ولایت هرات، اعمار سردخانه، مارکت میوه و برنامه‌های ارتقای ظرفیت برای دهاقین است که در اوایل سال ۱۳۹۷ آغاز خواهند شد».

آقای رهنورد می‌گوید در میان این پروژه‌ها دو پروژه آن به اعمار سرک اختصاص یافته است که بخشی از سرک ولسوالی گلران آسفالت و بخش دیگری آن ریگ‌ریزی خواهد شد و بخاطری مسافت طولانی، اعمار این سرک‌‌ سال‌ها زمان خواهد برد.

قابل ذکر است که کشور جاپان یکی از کشورهای حامی افغانستان به شمار می‌رود که در چند سال گذشته میلیون‌ها دالر را جهت اعمار و پیش‌برد پروژه‌های انکشافی به افغانستان کمک کرده است.