- رادیو معراج - http://radiomeraj.af -

کمک ده‌هزار دالری به مکتب عبدالواحد بهره در هرات

در آستانۀ شروع سال تعلیمی جدید، به ارزش ده‌هزار دالر آمریکایی امکانات و تجهیزات درسی برای دانش‌آموزان مکتب عبدالواحد بهره واقع در شهرک رضای ولایت هرات از سوی مؤسسه‌ی وژن فور چیلدرن ” Vision for children”  کمک شد.

این کمک‌ها شامل تجهیزات لابراتوار، میز، چوکی، یک پایه لب‌تاب، یک پایه پرینتر و سایر امکانات آموزشی است.

عبدالرزاق احمدی، رئیس معارف هرات امروز در مراسم که در این راستا تدارک دیده شده بود اشتراک کرد و از کمک موسسه‌ی وژن فور چیلدرن ” Vision for children” اظهار قدردانی نمود.

او می‌گوید «با وجودیکه در این مکتب بیش از چهارصد دانش‌آموز مصروف تحصیل هستند، اما از لحاظ تجهیزات صفر بودند و این کمک‌ها می‌تواند یقیناً موثر واقع خواهند شد».

با این‌حال آقای احمدی تأکید کرد که برای رشد معارف هرات، مکاتب این ولایت نیاز به یاری شهروندان و مؤسسات همکار دارد.

او گفت که برای رفع نیازمندی‌های کمی و کیفی معارف نیاز است تا شهروندان دست در دست هم دهند و برای شکوفایی جامعه بیش از پیش تلاش کنند.

در همین‌حال فریبا جامی، مدیر مکتب عبدالواحد بهره با اظهار امتنان از مؤسسه‌ی مذکور و تعلیم و تربیۀ زنان برای  فردای بهتر، خواهان همکاری اداره‌ی معارف در بخش بهبود وضعیت این مکتب شد.

او گفت که کمک‌های امروز، حدود ۲۰ درصد از مشکلات این مکتب را حل می‌کند و برای بهبود وضع تعلیم نیاز است تا کمک‌های بیشتر هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی صورت گیرد.

هم اکنون دانش آموزان مکتب عبدالواحد بهره در ساختمان کرایه‌ای مصروف تعلیم هستند و با کمبود صنف روبرو اند.

با این حال مردم شهرک رضا برای ساخت ساختمان جدید یک قطعه زمین را به اداره‌ی معارف هرات اهدا کردند.

از سویی هم مسئولان موسسه‌ی وژن فور چیلدرن برای اعمار ساختمان این مکتب اعلام آمادگی نمودند.

آقای احمدی نیز با استقبال از این موضوع بیان داشت که جمعیت هرات روز به روز در حال افزایش است و به همین دلیل نیاز است تا مکاتب بیشتری در این ولایت ساخته شود.

مکتب عبدالواحد بهره در سال ۱۳۹۱ خورشیدی در شهرک رضا تأسیس شد و هم اکنون در این مکتب بیش از ۴۰۰ دانش آموز دختر و پسر مصروف تعلیم هستند.