- رادیو معراج - http://radiomeraj.af -

نا امنی مانع جدی تطبیق پروژه‌های انکشافی در برخی ولسوالی‌هاست

همواره یکی از نگرانی که در مورد اجرای پروژه‌ها در نقاط دور دست هرات مطرح می‌شود، وجود نا امنی‌ در شماری از ولسوالی‌های این ولایت است که تطبیق پروژه‌های انکشافی را به مشکل مواجه می‌سازد.

با این حال محمد یونس رهنورد رئیس اداره اقتصاد هرات می‌گوید: نگران این ناامنی‌ است و از ادارات امنیتی می‌خواهند تا زمینه را برای راه اندازی برنامه‌های توسعه‌ی فراهم سازند.

مسئولان این اداره می‌گویند که هر از گاهی حضور مخالفان مسلح دولت و ناامنی‌، روند تظارت از پروژه‌های انکشافی در برخی ولسوالی‌های هرات را دشوار می‌سازد.

بیشتر ناامنی‌ در ولسوالی‌های گلران، کشک کهنه و کشک رباط سنگی ولایت هرات وجود دارد.

 مسئولان محلی هرات می‌گویند: حکومت از تمام نیروی خود برای راه اندازی و تطبیق پروژه‌های انکشافی و توسعوی استفاده می‌کند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات وجود نا امنی‌ و حضور مخالفان مسلح دولت در شماری از ولسوالی‌های این ولایت را می‌پذیرد و می‌گوید که همواره نیروهای امنیتی اقداماتی علیه مخالفان مسلح داشته اند.

او می‌گوید «متأسفانه در دو یا سه ولسوالی مشکلات امنیتی وجود دارد، زمانی‌که نیروهای امنتی حملات پاکسازی را اجرا می‌کنند، تروریستان متواری می‌شوند و در بازگشت نیروها امنیتی هم‌چنان مشکلات دوباره بوجود می‌‌آید».

با این همه مسئولان اداره اقتصاد هرات ادعا می‌کنند که در بیشتر ولسوالی این ولایت از پروژه‌ها و برنامه‌های اقتصادی نظارت صورت گرفته است.

در کنار ولسوالی‌های کشک کهنه، کشک رباط سنگی و گلران، حضور مخالفان مسلح دولت در شیندند و برخی ولسوالی‌های جدید التأسیس هرات نگران کننده خوانده می‌شود.