- رادیو معراج - http://radiomeraj.af -

مخالفین مسلح: اگر در پروژه تاپی زمینه کار مساعد باشد، به پروسه صلح می‌پیوندیم

مراسم افتتاح پروژه تاپی در چهار حوت سال جاری، با وجود نگرانی‌های زیاد امنیتی، در فضایی آرام برگزار شد.

به همین منظور شورای ولایتی هرات امروز طی مراسمی از شورای نظامی هرات به دلیل تدابیر امنیتی قوی آن روز، تقدیر کرد.

رئیس شورای ولایتی هرات می‌گوید «شورای ولایتی این را وظیفه خود می‌داند که از افراد و نهادهای که شایسته را تقدیر نمایند، به همین خاطر امروز نیروهای امنیتی بخاطر تـأمین امنیت مراسم افتتاح تاپی، مورد تقدیر قرار گرفتند».

کامران علی‌زایی، رئیس شورای ولایتی هرات در مراسم امروز گفت افتتاح عملی پروژه تاپی، برای آن تعداد مخالفان مسلحی که خواهان پیوستن به روند صلح هستند، از نگاه شغلی می‌تواند فرصت خوبی باشد.

او می‌گوید «پروژه تاپی برای عموم مردم از لحاظ اقتصادی امیدواری‌های را بوجود آورده است، حتی طالبان هم به شورای ولایتی پیشنهاد دادند اگر زمینه کار در پروژه تاپی برای ما مساعد باشد ما به پروسه صلح می‌پیوندیم و در تأمین امنیت آن سهم خواهیم گرفت».

محمد آصف رحیمی والی هرات نیز در ادامۀ مراسم امروز گفت که از پیوستن طالبان به روند صلح حمایت می‌کند.

او گفت زمینۀ کار برای تمام شهروندان که برای برقراری صلح تلاش می‌کنند یکسان است و هیچ‌گروه و یا قشری مورد تبعیض قرار نمی‌گیرد.

از سوی دیگر مقام‌های نظامی در ولایت هرات با قدردانی از حمایت‌های مردمی نیروهای امنیتی می‌گویند نیروهای امنیتی و دفاعی آمادگی کامل برای تطبیق پروژه‌های بزرگ در کشور را دارند.

تورن جنرال محمد ناصر هدایت فرمانده قول اردوی ۲۰۷ ظفر در این باره گفت «این را به مردم و مسؤلان افغانستان اطمینان می‌دهم که نیروهای امنیتی با تمام توان امنیت پروژه تاپی همانند افتتاح آن حفظ خواهند کرد».

پروژه  تاپی، خط انتقال لوله‌ی گاز ترکمنستان از مسیر افغانستان و پاکستان به کشور هندوستان است.

با عملی شدن پروژه‌ی تاپی، افغانستان از مزایای این پروژه مستفید خواهد شد و بر علاوه‌ی گرفتن حق ترانزیت، برای بسیاری از اهالی کشور زمینه‌ی کار فراهم خواهد شد.