به مناسب مبارزه با فساد اداری دیروز نشستی در پایگاه نیروهای خارجی زون غرب با مسئولان محلی، عدلی و قضایی و امنیتی هرات برگزار شد. این نشست با هدف تبادل افکار، تجارب و ایده‌های مقام‌های اداری هرات با مقام‌های کشور ایتالیا تدارک یافته بود. عبدالحق احمدی رئیس دادستانی استیناف هرات گفت، علاوه از نقش هماهنگی […]

به مناسب مبارزه با فساد اداری دیروز نشستی در پایگاه نیروهای خارجی زون غرب با مسئولان محلی، عدلی و قضایی و امنیتی هرات برگزار شد.

این نشست با هدف تبادل افکار، تجارب و ایده‌های مقام‌های اداری هرات با مقام‌های کشور ایتالیا تدارک یافته بود.

عبدالحق احمدی رئیس دادستانی استیناف هرات گفت، علاوه از نقش هماهنگی بین اداره‌های عدلی و قضایی آن کشور، این نشست‌ها سبب جدیت بیشتر مبارزه با فساد اداری می‌شود.

اما آقای احمدی می‌گوید که در سال جاری ۷۰ پروندۀ فساد اداری به این اداره رسیده که ۱۴۰ تن به جرم‌های مختلف بازداشت و با تشکیل پرونده به محاکم معرفی شده اند.

وی گفت «تشکر می‌کنم از نیروهای امنیتی که با همکاری ارگان‌های مربوط در ده ماه گذشته حدود هفتاد قضیۀ فساد اداری به ثارنوالی مواصلت ورزیده و دوسیه‌های بیشترشان تکمیل است و می‌تواند دستاورد خوبی برای نیروهای امنیتی و ثارنوالی محسوب شود».

اما در طول سال گذشته در این اداره ۷۰ پرونده ثبت شده بود که دست‌کم ۱۲۰ تن دست به فساد زده بودند.
ولی آقای احمدی بازداشت شمار عاملان پرونده‌های فساد اداری و معرفی آنان به دادگاه را، پیش‌گیری جدی دادستانی عنوان می‌کند.

وی می‌گوید «اینکه جرایم بیشتر به ثبت می‌رسد، بیان‌گر عزم راسخ نیروهای امنیتی و محاکم است نه اینکه آمار جرایم افزایش یافته است».

از سوی دیگر اما معاون اجتماعی اداره محلی هرات ترتیب این نشست را مثبت ارزیابی کرده و موثر می‌خواند.

مونسه حسن‌زاده معاون اجتماعی ولایت هرات می‌گوید برگزاری سمپوزیم‌های بیشتر اقتصادی و سیاسی نیز برای تبادل افکار ملزم و نیاز است.

او می‌گوید «برگزاری این چنین گفتمان‌های بسیار موثر است و امیدواریم که در رابطه به موضوعات گوناگون چنین گفتمان‌های برگزار شود».

اما فرمانده نیروهای حمایت قاطع ناتو در زون غرب می‌گوید آنان علاوه از مبارزه با هراس افگنی، مقام‌های ادارات محلی را در راستای مبارزه با فساد نیز یاری می‌رسانند.

جان لوکا کارل فرمانده حمایت قاطع ناتو در زون غرب می‌گوید در مدت مأموریت‌اش در هرات، شاهد سعی و تلاش سرسختانه کارمندان ادارات عدلی و قضایی در راستای مبارزه با فساد بوده است.

وی می‎‌گوید «بعد از سه ماه میعاد مأموریت من در این‌جا، من شاهد این بودم که چقدر سرسختانه رئیس صاحب ثارنوالی با جمعی از همکارانش در قسمت مبارزه با فساد، تلاش‌های خستگی ناپذیری را از خود به خرج می‌دهند».

از سوی دیگر در این سمپوزیم دو مقام ارشد دادستانی سرویینای ایتالیا ازطریق ویدیو نیز شرکت داشتند.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که هفته گذشته، افغانستان چهارمین کشور فاسد جهان شمرده شد.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد