پنجشنبه گذشته رئیس جمهوری همراه با مقام‌های بلند پایه کشورهای ترکمنستان، هندوستان و پاکستان به منظور گشایش کار عملی پروژه‌های بزرگ اقتصادی به ولایت هرات سفر کرد که بعد از این مراسم، رئیس جمهوری نشست‌های جداگانه با اقشار مختلف نیز داشت. اما همواره دید و بازدیدهای رئیس جمهوری با واکنش‌های زیادی نیز رو به رو […]

پنجشنبه گذشته رئیس جمهوری همراه با مقام‌های بلند پایه کشورهای ترکمنستان، هندوستان و پاکستان به منظور گشایش کار عملی پروژه‌های بزرگ اقتصادی به ولایت هرات سفر کرد که بعد از این مراسم، رئیس جمهوری نشست‌های جداگانه با اقشار مختلف نیز داشت.

اما همواره دید و بازدیدهای رئیس جمهوری با واکنش‌های زیادی نیز رو به رو بوده است.

امروز شماری از جوانان هرات از نبود انسجام درست میان جوانان انتقاد کرده و می‌گویند نبود انسجام میان جوانان و شماری از مردم هرات، سبب شده تا جوانان نتوانند از این فرصت استفاده کرده و مشکلات شان را رو در رو با رئیس جمهور شریک سازند.

شماری از این جوانان می‌گویند: نبود زمینه کار مناسب برای افراد تحصیل کرده و استفاده نکردن از نیروی جوان عمده‌ترین چالش است که جوانان با آن دست و پنجه نرم‌کند.

آنان می‌گویند «اینکه جوانان با رئیس جمهوری دیداری نداشتند از دو حالت بیرون نیست، یا اینکه رئیس جمهوری و افراد آن برنامه‌ریزی شده عمل کردند یا اینکه برخی‌ها بخاطر خودشیرینی نگذاشتند که جوانان شکایات خود را به رئیس جمهوری برسانند».

در هفتمین سفر رئیس جمهوری به هرات، برخی‌ها به نمایندگی از زنان و جوانان در یک نشست با آقای غنی صحبت کردند که این صحبت‌ها با انتقادهای نیز رو به رو شده است.

سوسن بهبود‌زاده فعال حقوق زنان می‌گوید که نبود مدیریت درست در نشست‌های رئیس جمهور با اقشار مختلف،  سبب شده تا زنان هم نتوانند مشکلات اساسی شان را با آقای غنی شریک سازند.

وی می‌گوید «متأسفانه اقشار گوناگون مردم در دیدار با مقامات مرکزی و خارجی به صورت یکپارچه عمل نمی‌کنند و برخی‌ها به صورت سمبولیک برخی حرف‌های بی‌تأثیر را در دیدار با مقامات به نمایندگی از اقشار گوناگون شریک می‌سازند».

شماری از مردم و به‌ویژه جوانان هرات بر این باورند که نشست‌های رئیس جمهور به گونه‌ی سلیقه‌ی برگزار گردیده و افراد و حلقاتی در این زمینه دخیل بوده اند.

فاطمه فراهی مسئول نهاد صلح، برابری و دموکراسی در هرات می‌گوید که استفاده از چنین فرصت‌های نیاز به مدیریت درست نشست‌ها  و انسجام بیشتر میان مردم هرات دارد.

او می‌گوید «مشکلات مردم باید توسط خود مردم حل شود و هر کس که به نمایندگی از مردم با مقامات صحبت می‌کنند باید با مردم مشورت نمایند و از مشکلات شان آگاهی داشته باشند نه اینکه نظریات شخصی خود را مطرح نمایند».

با این حال سهیلا عرفانی استاد دانشگاه هرات می‌گوید که در بیشتر نشست‌های رئیس جمهور، حق شماری از جوانان، زنان و مردم توسط برخی‌ اشخاص انتخابی تلف می‌شوند.

رئیس جمهوری غنی در سفر چهار روزه‌اش به هرات با مردم و نمایندگان هرات،  نمایندگان فراه، غور، بادغیس و نیمروز نیز دیدار کرد و سر انجام عصر روز یکشنبه هرات را به مقصد کابل ترک کرد.

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد