شمارش معکوس برای افتتاح پروژه‌های تاپی، تاپ، فایبر نوری و خط آهن هرات تورغندی که از عمده‌ترین برنامه‌های حکومت به‌شمار می‌رود، آغاز شده است. پروژه‌هایی که قرار است کار عملی شان با حضور مسئولان بلند پایۀ کشورهای هندوستان، پاکستان و ترکمنستان به شمول رئیس جمهور غنی در روز جمعه آغاز شود. محمد آصف رحیمی والی […]

شمارش معکوس برای افتتاح پروژه‌های تاپی، تاپ، فایبر نوری و خط آهن هرات تورغندی که از عمده‌ترین برنامه‌های حکومت به‌شمار می‌رود، آغاز شده است.

پروژه‌هایی که قرار است کار عملی شان با حضور مسئولان بلند پایۀ کشورهای هندوستان، پاکستان و ترکمنستان به شمول رئیس جمهور غنی در روز جمعه آغاز شود.

محمد آصف رحیمی والی هرات می‌گوید که برای پیش‌برد کار و تأمین امنیت پروژه تاپی از افرادی استفاده خواهد شد که لوله گاز تاپی از مناطق شان عبور می‌کند.

وی می‌گوید «محافظین امنیتی لوله گاز تاپی کسانی استخدام می‌شوند که لوله گاز از مناطق شان عبور می‌کند و سوق و اداره آن بدست دولت افغانستان است».

یکی از نگرانی‌ها برفعالیت و کار عملی پروژه تاپی وجود نا امنی‌ها و فعالیت مخالفان مسلح دولت در بخش‌های از کشور است.

اما به تازگی یک گروه انشعابی طالبان مسلح، حمایت خود را از پروژه تاپی اعلان کردند و در اعلامیه‌ی گفته اند که به هیچ کسی اجازه نمی‌دهند که امنیت این پروژه را مختل سازد.

والی هرات می‌گوید: گروه‌های که با پروژه تاپی مخالفت کنند، در حقیقت خودکشی سیاسی می‌کنند چون در مقابل اراده ملت قرار می‌گیرند.

از سوی هم شماری از باشندگان هرات از تصمیم دولت مبنی بر استخدام نیروی حرفه‌ای در بخش تأمین امنیت لوله گاز ابراز خرسندی می‌کنند و از حکومت می‌خواهند که در این زمینه توجه خاص داشته باشد و به افراد واجد شرایط و نیازمند اولویت بیشتر دهند.

آنان می‌گویند «کارکنان خدماتی و نظامی باید از مناطقی گزینش شود که لوله از آن عبور می‌کند تا هم فقر از بین برود و هم امنیت بهتر تأمین شود».

حدود دو سال پیش کار عملی پروژه تاپی در خاک ترکمنستان آغاز شد.

طول لوله گاز تاپی حدود ۱۸۱۴ کیلومتر ذکر شده که از این میان ۱۴۷ کیلومتر آن در خاک ترکمنستان، ۷۳۵ کیلومتر در خاک افغانستان و ۸۰۰ کیلو متر در خاک پاکستان تا رسیدن به مرز هند امتداد می‌یابد.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد