بر اساس گفته‌های مسؤلان محلی هرات، قرار است روز جمعه هفته جاری، هرات میزبان سران بلند پایۀ حکومتی کشورهای افغانستان، پاکستان، هند و ترکمنستان باشد. هدف این برنامه افتتاح کار عملی پروژه‌های مهم کشور در هرات از جمله تاپی، خط آهن هرات تورغندی، فایبر نوری و تاپ عنوان شده است. محمد آصف رحیمی والی هرات می‌گوید […]

بر اساس گفته‌های مسؤلان محلی هرات، قرار است روز جمعه هفته جاری، هرات میزبان سران بلند پایۀ حکومتی کشورهای افغانستان، پاکستان، هند و ترکمنستان باشد.

هدف این برنامه افتتاح کار عملی پروژه‌های مهم کشور در هرات از جمله تاپی، خط آهن هرات تورغندی، فایبر نوری و تاپ عنوان شده است.

محمد آصف رحیمی والی هرات می‌گوید که آمادگی‌های لازم به منظور گشایش کار عملی این پروژه‌ها گرفته شده است.

او می‌گوید «هم‌زمان چهار پروژه بزرگ اقتصادی افتتاح می‌شود که هر کدام آن قابل تمدید است و در آینده قرار است خط آهن هرات – تورغندی به مزار شریف متصل شود و کشور چین علاقه‌مند است که از همین مسیر به ایران و خلیج فارس وصل شود که این شاهرک‌های اقتصادی یک تحول اقتصادی عظیم را در زندگی مردم کشور ما بوجود خواهد آورد».

در همین حال مسئولان محلی هرات می‌گویند که قسمت اول این برنامه افتتاح این پروژه‌ها است که در منطقه سلیم چشمۀ خاک ترکمنستان اول صبح روز جمعه انجام می‌شود.

آقای رحیمی هم‌چنان می‌افزاید که در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها قرار است نمایشگاه‌های هم ایجاد شود.

مسئولان اداره محلی می‌‌‌‌‌‌‌گویند که برای تأمین امنیت افتتاح پروژه تاپی نه تنها نیروهای امنیتی هرات فعالیت دارند بلکه شماری از نیروهای درجه یک، از مرکز کشور هم برای تأمین امنیت این برنامه وظیفه اجرا خواهند کرد.

محمد آصف رحیمی والی هرات می‌گوید که این پروژه‌ها زمنیه کار را برای هزاران تن در کشور فراهم می‌سازد.

از سوی هم باشنده‌های هرات افتتاح و آغاز کار عملی چهار پروژه بزرگ اقتصادی کشور در ولایت هرات را امیدوارکننده می‌دانند و از حکومت می‌خواهند که به منظور بهره برداری این پروژه‌ها بیشتر از گذشته تلاش کند.

آنان می‌گویند «پروژه تاپی از لحاظ اقتصادی برای افغانستان و هرات آنقدر مهم است که ما حاضر هستیم در روزهای افتتاح این پروژه بیکاری را قبول نماییم و جاده‌ها مسدود باشند».

هم‌زمان با افتتاح پروژه تاپی، تاپ یا خط لین برق از ترکمنستان به پاکستان و فایبر نوری یا انترنت هم از ترکمنستان به پاکستان که از مهم‌ترین پروژه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود، افتتاح شود.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد