تاپی کلید واژۀ این روزهای افغانستان و منطقه، با همان شور و شعفی که از آن انتظار می‌رود، با گذشت هر روز نزدیک می‌شود. شهروندان کشور با هیجان فراوان انتظار گشایش و کار عملی آن‌را می‌کشند. ادارۀ محلی هرات که میزبان افتتاح این پروژه است، از مردم این ولایت می‌خواهد که جهت تأمین امنیت و […]

 تاپی کلید واژۀ این روزهای افغانستان و منطقه، با همان شور و شعفی که از آن انتظار می‌رود، با گذشت هر روز نزدیک می‌شود.

شهروندان کشور با هیجان فراوان انتظار گشایش و کار عملی آن‌را می‌کشند.

ادارۀ محلی هرات که میزبان افتتاح این پروژه است، از مردم این ولایت می‌خواهد که جهت تأمین امنیت و میزبانی بهتر با نیروهای امنیتی و اداره محلی همکار باشند.

محمد آصف رحیمی والی هرات تاپی را پروژه همگرایی می‌خواند و جنب و جوش شهروندان کشور برای گشایش این پروژه استقبال می‌کند.

وی می‌گوید که امنیت برنامۀ افتتاحیه با همکاری مردم وابسته است و هر اندازه که شهروندان هرات در این زمینه همکاری کنند، کار نیروهای امنیتی ساده‌تر خواهد بود.

وی می‌گوید «ما از شهروندان هرات تقاضا دارم که با نیروهای امنیتی به‌گونۀ جدی همکاری نمایند تا پروگرام گشایش پروژه تاپی با امنیت و مصؤنیت تکمیل شود».

در روزی که مرکز شهر هرات با پرچم‌های چهار کشور سهیم در پروژه تاپی مزین شده، مردم هرات از هر نوع کمک در این راستا اعلام آمادگی می‌کنند.

آنان پروژه تاپی را در زندگی شان مؤثر دانسته و آن‌را برای افغانستان و هرات حیاتی می‌دانند.

آنان می‌گویند «پروژه تاپی از لحاظ اقتصادی برای افغانستان و هرات آنقدر مهم است که ما حاضر در روزهای افتتاح این پروژه بیکاری را قبول نماییم و جاده‌ها مسدود باشند».

در کنار آن‌که شهروندان هرات از برنامه‌های اقتصادی استقبال می‌کنند، اما سفر مقام‌های بلند پایۀ کشور، گاه گاهی روند عادی زندگی شان را مختل کرده است.

گرچند شماری ازین افراد به وجود آمدن محدودیت‎‌ها و رخصتی‌ها را مشکل‌ساز نمی‌دانند، اما هستند افرادی که از تعطیلی و محدودیت در گشت و گذار شان نگران هستند.

آنان می‌گویند که رخصتی زندگی مردم را با دشواری مواجه می‌سازند «این رخصتی‌ها زندگی اشخاصی را که متکی به درآمد روزانه هستند، با مشکلات مواجه می‌سازند و از کسب و کار خویش محروم می‌شوند».

اما جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید که پروژه تاپی در روز جمعه افتتاح خواهد شد و روزهای دیگر رخصت نخواهد بود.

وی می‌گوید که در جریان افتتاح این پروژه؛ هیچ نوع محدودیت در کار و بار مردم به‌وجود نخواهد آمد.

وی می‌گوید «افتتاح پروژه تاپی روز جمعه خواهد بود و محدویت‌های جدی وضع نخواهد شد و برخی محدویت‌های بخاطر تأمین امنیت اعمال می‌شود».

آقای فرهاد در پیوند به تعطیلی شهر در روزهای قبل و بعد از افتتاح این پروژه گفت که تاکنون چنین خبری به ادارۀ محلی نرسیده است.

هم‌زمان با افتتاح پروژه، باشندگان هرات از سرعت کار بازسازی و نوسازی در شهر استقبال می‌کنند.

هرات همه روزه با نقش و نگارهای ویژه‌ای مزین می‌شود و انتظار می‌رود تا روز جمعه این هفته تغییرات چشم‌گیری در شهر رونما خواهد شد.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد