مؤسسه ماین‌پاکی هلوترست در هرات اعلان کرده که ظرف یک و نیم سال، تمامی مناطق هرات را ماین روبی کرده است. رحمت‌الله رحمت مسئول عملیاتی این مؤسسه در هرات، نواحی پانزده گانه این ولایت را عاری از وجود ماین‌ها و مواد منفجر ناشده اعلام کرد. وی می‌گوید “ما امروز رسماً ولایت هرات را به عنوان […]

مؤسسه ماین‌پاکی هلوترست در هرات اعلان کرده که ظرف یک و نیم سال، تمامی مناطق هرات را ماین روبی کرده است.

رحمت‌الله رحمت مسئول عملیاتی این مؤسسه در هرات، نواحی پانزده گانه این ولایت را عاری از وجود ماین‌ها و مواد منفجر ناشده اعلام کرد.

وی می‌گوید “ما امروز رسماً ولایت هرات را به عنوان ولایتی که عاری از ماین و سایر مواد منفجر ناشده است، اعلان می‌کنیم”.

برنامه ماین روبی از سال ۲۰۰۸ میلادی در بخش‌های مختلف کشور و به ویژه هرات آغاز شده است، در این مدت ۱۴ ولسوالی هرات نیز از وجود ماین‌ها و مواد منفجر ناشده، پاک‌سازی شده است.

اما آقای رحمت می‌‎گوید که ولسوالی‌های گلران و شیندند به شمول ولسوالی‌های تازه تأسیس در مربوطات ولسوالی شیندند، تا هنوز از وجود ماین‌ها پاکسازی نشده است.

یکی از عمده‌ترین ساحاتی که در شهر هرات احتمال وجود ماین و دیگر مواد منفجر ناشده در آن می‌رفت، حومه‌ی مناره‌های این شهر بود.

محمد ناصر حافظی سرپرست معاونیت شهرداری هرات می‌گوید که اعلام نواحی مختلف شهر عاری از وجود ماین، آنها را کمک می‌کند تا برنامه‌های این اداره را بدون تشویش از وجود ماین‌ها، اجرایی سازند.

یکی از دلایلی که تاکنون برنامه ماین‌روبی در ساحات شماری از ولسوالی‌های هرات اجرا نشده، وجود نا امنی در این ولسوالی‌ها گفته می‌شود.

مسئولان مؤسسه هلو ترست می‌گویند در صورتی که زمینۀ کار به کارمندان این موسسه فراهم شود، تمام ولسوالی‌ها را تحت پوشش ماین‌روبی  قرار می‌دهند.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد