بر بنیاد حکم رئیس جمهوری کشور، از این پس عواید به‌دست آمده از آثار تاریخی هرات، دوباره برای بازسازی اماکن  تاریخی این ولایت به مصرف می‌رسد.  هرات از جمله ولایات تاریخی در کشور به شمار می‌رود که بر اساس آمارهای ارایه شده از سوی اداره اطلاعات و فرهنگ؛ هشت‌صد آبده تاریخی در ولایت هرات وجود […]

بر بنیاد حکم رئیس جمهوری کشور، از این پس عواید به‌دست آمده از آثار تاریخی هرات، دوباره برای بازسازی اماکن  تاریخی این ولایت به مصرف می‌رسد.

 هرات از جمله ولایات تاریخی در کشور به شمار می‌رود که بر اساس آمارهای ارایه شده از سوی اداره اطلاعات و فرهنگ؛ هشت‌صد آبده تاریخی در ولایت هرات وجود دارد که برخی از آن‌ها در حال تخریب است.

آریا رؤفیان رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید: صدور این حکم می‌تواند فرصت خوبی برای بازسازی اماکن تاریخی در هرات باشد.

وی می‌گوید “از این پس بر اساس حکم رئیس جمهوری، عایدات آبدات تاریخی در حساب بانکی مشخص تحت نظر شهرداری هرات جمع‌آوری می‌شود و کمیسیون که والی هرات و سایر ادارات مهم در رأس آن است، نظارت می‌کنند”.

از میان دست‌کم ۸۰۰ بنای تاریخی هرات، قلعه اختیارالدین یا همان ارگ هرات، سالانه گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می‌نماید و به گفته آریا رؤفیان رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات، سالانه حدود دو میلیون افغانی عواید دارد.

وی می‌گوید “اگر در سه سال آینده برنامۀ منظمی برای جمع‌آوری عواید آبدات تاریخی روی دست گرفته شود، ما پیش‌بینی می‌کنم عموم آبدات تاریخی هرات، سالانه صدمیلیون افغانی عواید خواهد داشت”.

حکم رئیس جمهوری کشور مبنی بر مصرف عواید از بابت آبده‌های تاریخی و مصرف دوباره این عواید در بخش بازسازی این آثار، برای نخستین‌بار و آن‌هم در ولایت هرات قرار است اجرایی شود.

چیزی که به باور رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات، تا سه سال آینده هیچ نگرانی در بخش آبده های تاریخی در این ولایت وجود نخواهد داشت.

آقای رؤفیان در مورد حکم رئیس جمهوری چنین می‌گوید “این حکم یکی از مهم‌ترین اتفاقات است که بعد از چندین سال رؤیاهای مردم این ولایت را برآورده ساخته است و اثرات مستقیم در جذب گردشگران بیشتر و بازسازی این آبدات دارد”.

هم اکنون دست‌کم ۸۰۰ بنای تاریخی و ارزشمند که قدامت برخی از آن‌ها بیش از هزار سال می‌رسد در این ولایت وجود دارد.

از مقبره گوهرشاد بیگم گرفته تا مصلای هرات، مسجد جامع، زیارت خواجه عبدالله انصاری و قلعه اختیارالدین از مناطق تاریخی و مشهور هرات‌اند که همه ساله میزبان شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد