دادگاه ابتدایی هرات امروز پرونده شخصی را که چندی پیش دو تن از شهروندان را سربریده بود؛ بررسی کرد اما بخاطریکه وی نام پدرش را خلاف شناسامه‌اش در اوراق تحقیق بیان کرده بود، صدور حکم دادگاه به جلسه بعدی محول گردید. عتیق‌‌الله که متهم به قتل دو تن از شهروندان است؛ از عملکرد شان پشیمان […]

دادگاه ابتدایی هرات امروز پرونده شخصی را که چندی پیش دو تن از شهروندان را سربریده بود؛ بررسی کرد اما بخاطریکه وی نام پدرش را خلاف شناسامه‌اش در اوراق تحقیق بیان کرده بود، صدور حکم دادگاه به جلسه بعدی محول گردید.

عتیق‌‌الله که متهم به قتل دو تن از شهروندان است؛ از عملکرد شان پشیمان نیست و چنین می‌گوید “ما دو تن را به نام‌های کریم و محمد را بخاطریکه به نام خداوند اهانت می‌کردند به قتل رساندم”

اما وکیل مدافع این جوان ادعا دارد که وی در هنگام سر بریدن قربانیان؛ حالت متعادل روانی نداشته؛ اما دادگاه این ادعا را نمی‌پذیرد و اظهارات را رد می‌کند.

وکیل مدافع در این مورد چنین می‌گوید ” در بخش تکمیل جرم باید سه عنصر؛ مادی، معنوی و قانونی در نظر گرفته شود، اما او می‌گوید که این شخص در زمان انجام عمل جرمی، فاقد عنصر معنوی بوده و یا درک و شعور نداشته است”.

از دو مردی که توسط عتیق‌الله سربریده شد؛ یکی عبدالکریم وحدت است که به گفته همسر وی، شاعر و نویسنده چیره دست نیز بوده است.

همسر آقای وحدت می‌گوید شوهرش در مقابل چشمان دختر هفت ساله‌اش سر بریده شده و دخترش پس از دیدن صحنه قتل؛ صدمه روحی و روانی دیده و از دادگاه می‌خواهد تا برای قاتل حکم اعدام را صادر کند.

سر انجام  قاضی بعد از بررسی پرونده فرد متهم؛ بیان کرد که این جوان در تحقیق نام پدر خود را عصمت‌الله ذکر کرده، اما در شناسنامه نام پدرش غلام رسول درج شده؛ به همین خاطر صدور حکم به جسله آینده دادگاه محول گردید.

سربریدن دو تن از شهروندان توسط عتیق‌الله در خیابان مهری ولایت هرات؛ تا چند روز باشندگان این شهر را شوک زده کرده بود. در آن حادثه قاتل بعد از کشتن این دو تن، سر آنها را از تن جدا کرد.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد