از چندی بدینسو شایعاتی مبنی بر تبدیلی و یا برکناری رئیس معارف هرات به‌گوش می‌رسد اما با آن‌که تاکنون هیچ منبع رسمی تبدیلی و یا برکناری رئیس معارف هرات را تأیید نکرده؛ این امر باعث شده تا اقشار مختلف جامعه با راه اندازی گردهمایی‌هایی از رئیس معارف این ولایت پشتیانی‌شان را اعلام کنند. اما اتحادیه […]

 از چندی بدینسو شایعاتی مبنی بر تبدیلی و یا برکناری رئیس معارف هرات به‌گوش می‌رسد اما با آن‌که تاکنون هیچ منبع رسمی تبدیلی و یا برکناری رئیس معارف هرات را تأیید نکرده؛ این امر باعث شده تا اقشار مختلف جامعه با راه اندازی گردهمایی‌هایی از رئیس معارف این ولایت پشتیانی‌شان را اعلام کنند.

اما اتحادیه معلمان هرات پخش چنین شایعات را کار افرادی می‌دانند که مبارزه با فساد در این اداره، منافع شان را با خطر مواجه ساخته است. رئیس این اتحادیه هر چند از کسی نام نمی‌برد اما تأکید دارد که برنامه‌های گوناگون اداره معارف در مبارزه با فساد، سبب شده تا شماری از افراد به‌گونه‌ِی غیرمستقیم علیه رئیس معارف موضع بگیرند.

امروز ده‌ها تن از معلمان مکاتب هرات در یک گردهمایی، حمایت‌شان را از رئیس معارف این ولایت اعلام کردند.

یکی از برنامه‌هایی که گفته می‌شود رئیس معارف هرات به‌منظور بهبود وضعیت معارف و جذب اعتماد مردم انجام داده، مبارزه با فساد است، چیزی‌که درگذشته نگرانی‌های زیادی را در پی داشته است.

شماری از معلمان هرات بر این باورند که از زمان گماشته شدن آقای احمدی به‌عنوان رئیس معارف تاکنون؛ دسیسه‌های متعددی علیه او صورت گرفته است که این امر می‌تواند معارف این ولایت را لکه‌دار سازد.

با این وجود محمد‌علی اخگر عضو شورای مشورتی معارف هرات می‌گوید معارف این ولایت از یک‌سال بدینسو دستاوردهایی هم داشته است، اما کافی نیست و برای مبارزه با فساد و تعیین معلمان مسلکی در مکاتب؛ راه درازی در پیش است.

از چند ماه بدینسو موضوع برکناری و تبدیلی عبدالرزاق احمدی رئیس معارف هرات، باوجودی‌که از سوی منابع رسمی تأیید نشده است؛ گفت‌وگوی داغ مجالس است و اقشار گوناگون هرات را به‌نحوی نگران ساخته است.

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد