رئیس معارف هرات تهدیدات امنیتی را چالش جدی سدراه این اداره می‌داند که در سال جاری مانع نظارت این اداره بر ۲۰۰ مکتب فعال در برخی از ولسوالی‌های این ولایت شده است. ولسوالی های شنیدند، کشک کهنه، ادرسکن، گلران و بخش‌های از ولسوالی ا”وبه” ولایت هرات، از جمله ولسوالی‌های هستند که شماری از مکاتب آن […]

رئیس معارف هرات تهدیدات امنیتی را چالش جدی سدراه این اداره می‌داند که در سال جاری مانع نظارت این اداره بر ۲۰۰ مکتب فعال در برخی از ولسوالی‌های این ولایت شده است.

ولسوالی های شنیدند، کشک کهنه، ادرسکن، گلران و بخش‌های از ولسوالی ا”وبه” ولایت هرات، از جمله ولسوالی‌های هستند که شماری از مکاتب آن همواره با تهدیدات بلند امنیتی مواجه اند.

عبدالرزاق احمدی؛ رئیس معارف هرات امروز در نشست خبری از تهدیدات امنیتی یاد کرد که در سال جاری مانع نظارت اداره معارف از حدود ۲۰۰ مکتب فعال در این ولسوالی‌ها شده است.

آقای احمدی می‌گوید اداره معارف ولایت هرات در یک‌سال اخیر توانسته است از ۷۵۰ نهاد تعلیمی در شهر و ولسوالی‌ها نظارت کند، اما تهدیدات امنیتی در برخی از ولسوالی‌ها باعث شد که از برخی مکاتب به‌صورت درست نظارت صورت نگیرد که این امر باعث کاهش فعالیت درسی می‌شود.

اما گویا تنها اداره معارف هرات برای نظارت از مکاتب ولسوالی‌های دور دست آستین بالا نزده است. آقای احمدی می‌گوید نبود امنیت کافی در بخش‌های از ولسوالی کشک کهنه، زمینه را برای حضور و نظارت طالبان از مکاتب فراهم ساخته و طالبان از مکاتب و کیفیت درسی نظارت می‌کنند.

از سوی دیگر اداره محلی هرات بر حضور طالبان مسلح و وجود تهدیدات امنیتی در برخی از ولسوالی‌ها مهر مهر تأیید می‌‌زند و می‌پذیرد که طالبان از برخی مکاتب نظارت می‌کنند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید؛ اداره محلی در تلاش است تا زمینه را برای تیم نظارتی اداره معارف در مناطق دور افتاده فراهم سازند.

هم اکنون در هرات ۱۰۲۳ نهاد تعلیمی وجود دارد که دست‌کم ۱۶هزار و ۶۰۰ معلم مصروف تدریس و حدود ۸۱۳ هزار دانش‌آموز در حال کسب دانش هستند. اما تهدیدات امنیتی باعث شده تا در شماری از ولسوالی‌های هرات دست‌کم ۴۰ مکتب مسدود شود

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد