یکی از برنامه‌های خدماتی حکومت، ایجاد سهولت برای شهروندان و باشندگان ولسوالی‌های دور دست در قسمت ایجاد خطوط موترهای ملی‌بس می‌باشد. اما اداره تصدی ملی‌بس هرات، تاکنون موفق به راه اندازی خطوط موترهای ملی‌بس در تمام ولسوالی‌ها نشده است. حیات‌الله مهمند، مسئول تصدی ملی‌بس هرات می‌گوید قرار است به‌زودی باشنده‌های ولسوالی‌های کرخ، زنده‌جان و پشتون‌زرغون […]

یکی از برنامه‌های خدماتی حکومت، ایجاد سهولت برای شهروندان و باشندگان ولسوالی‌های دور دست در قسمت ایجاد خطوط موترهای ملی‌بس می‌باشد.

اما اداره تصدی ملی‌بس هرات، تاکنون موفق به راه اندازی خطوط موترهای ملی‌بس در تمام ولسوالی‌ها نشده است.

حیات‌الله مهمند، مسئول تصدی ملی‌بس هرات می‌گوید قرار است به‌زودی باشنده‌های ولسوالی‌های کرخ، زنده‌جان و پشتون‌زرغون به‌خدمات ترانسپورتی موتر‌های ملی‌بس دسترسی پیدا کنند.

چندی پیش دو ملی‌بس در مسیر ولسوالی شیندند از سوی مخالفان مسلح دولت به آتش کشانده شد. این موضوع سبب شد تا خدمات ملی‌بس در این مسیر متوقف شود.

حالا مسئولان تصدی ملی‌بس، نگران تأمین امنیت رانندگان و موترهای خود هستند. آقای مهمند می‌گوید نا امنی‌ها باعث شده تا آنان نتوانند برای باشندگان ولسوالی‌ها، خدمات مناسب ارائه کنند.

با این‌حال سید احمد محمدی، سرپرست دفتر مطبوعاتی فرماندهی پولیس هرات، نسبت به تأمین امنیت موترهای تصدی ملی‌، اطمینان می‌دهد.

او می‌گوید نیروهای امنیتی جهت تأمین امنیت خطوطی‌که تازه قرار است فعال شود، آمادگی لازم را دارند.

در حال حاضر حدود ۳۵ عراده ملی‌بس در مسیر‌های داخل شهر برای انتقال و جابجایی مردم فعالیت دارند، اما هنوز شمار موترهای این اداره برای ارائه‌ی خدمات کافی نیست.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید قرار است تا پایان سال جاری، ۵۰ عراده ملی‌بس جدید به این ولایت اختصاص داده شود که باعث بهبود وضعیت ترانسپورتی خواهد شد.

گفتنی‌ست موترهای ملی‌بس در هرات، هم اکنون علاوه بر ساحه شهر، درسه خط؛ اسلام قلعه، تورغندی و ولسوالی غوریان فعالیت دارند و روزانه برای دست‌کم ۱۴ هزار تن در این ولایت خدمات‌رسانی می‌کنند.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد