عطامحمد نور والی بلخ امروز در کنفرانس خبری در ولایت هرات گفت شورای تفاهم احزاب، چهار پیش‌نهاد جهت برگزاری هر چه بهترِ انتخابات ارائه کرده که طبق آن یا حکومت کمیسیون فعلی انتخابات را لغو کند و یا هم اصلاحات بنیادی در کمیسیون صورت گیرد. آقای نور هم‌‍چنان تأکید کرد که حکومت باید پلان تغییر […]

عطامحمد نور والی بلخ امروز در کنفرانس خبری در ولایت هرات گفت شورای تفاهم احزاب، چهار پیش‌نهاد جهت برگزاری هر چه بهترِ انتخابات ارائه کرده که طبق آن یا حکومت کمیسیون فعلی انتخابات را لغو کند و یا هم اصلاحات بنیادی در کمیسیون صورت گیرد.

آقای نور هم‌‍چنان تأکید کرد که حکومت باید پلان تغییر را به احزاب سیاسی و ملت افغانستان ارایه بدارد و یا هم نظارت قومی از سوی احزاب بر کارکرد کمیسیون صورت گیرد.

آقای نور می‌گوید «کمیسیون انتخابات مورد اعتماد هیچ جناحی نیست و بر همین اساس اگر از من بپرسید که برنده انتخابات کیست؟ من بر اساس اشخاص که در کمیسیون وجود دارد، گفته می‌توانم که کدام شخص و کدام تیم برنده خواهد شد، کمیشنران و صندوق‎ها همه توسط کسی تعیین شده است».

از سوی هم محمداسماعیل‌خان یک‌تن از رهبران مجاهدین در حوزه غرب، خواهان تشکیل دولت موقت یا عبوری است و خواهان بیرون رفت افغانستان از جنگ کنونی در تشکیل حکومتی است که به انتخاب مستقلانه‌ی مردم تشکیل شود.

به گفته‌ی او برگزاری انتخابات در شرایط کنونی غیر ممکن بوده و مشروعیت نخواهد داشت، زیرا به‌باور او استقلال انتخابات آینده نیز همانند گذشته توسط جانشین “جان‌کری” زیر سوال خواهد رفت.

او می‌گوید «پیش از این‌که ناوقت شود و وقت به پایان برسد و هرج و مرج به‌وجود بیاید، باید بزرگان افغانستان دورهم جمع شوند و راهکاری را سراغ نماییم».

 سران مجاهدین بر وحدت و همبستگی همه‌ی رهبران تأکید داشته می‌گویند تا زمانی‌که به‌گونه‌ی انفرادی حرکت شود، موفقیت در انتظارشان نخواهد بود.

عطا محمد نور و محمد اسماعیل خان، هر دو از اوایل تشکیل حکومت وحدت ملی، از جمله منتقدین سرسخت این حکومت بوده و همواره  دولت را به ناکامی در مهار ساختن جنگ، فساد اداری و بهبود حکومت‌داری متهم می‌نمایند.

عطا محمد نور والی بلخ و رئیس اجرایی حزب جمعیت، عصر روز گذشته وارد هرات شد و در میان جمعی از باشنده‌های هرات در خانه محمد اسماعیل خان به سخنرانی پرداخت.

آقای نور به‌دعوت محمد اسماعیل‌خان یکی از رهبران پیشین جهادی به‌منظور شریک ساختن مشکلات موجود در کشور و جستجوی راه حل مناسب به‌هرات آمده است.

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد