ایجاد گل‌خانه‌ها در کشور اخیراً سرعت بی‌پیشینه به‌خود گرفته است در حوزه غرب کشور و به‌ویژه ولایت هرات از جمله ولایاتی است که دهقانان در امر ایجاد گل‌خانه پیشگام بوده اند. مسئولان اداره زراعت هرات می‌گویند به تازگی کار ساخت ایجاد ۴۰ گل‌خانه بزرگ را در ولسوالی‌های انجیل، گذره، کرخ، زنده‌جان و غوریان با هزینه […]

ایجاد گل‌خانه‌ها در کشور اخیراً سرعت بی‌پیشینه به‌خود گرفته است در حوزه غرب کشور و به‌ویژه ولایت هرات از جمله ولایاتی است که دهقانان در امر ایجاد گل‌خانه پیشگام بوده اند.

مسئولان اداره زراعت هرات می‌گویند به تازگی کار ساخت ایجاد ۴۰ گل‌خانه بزرگ را در ولسوالی‌های انجیل، گذره، کرخ، زنده‌جان و غوریان با هزینه ۳۸ میلیون افغانی آغاز کرده است.

همواره شکایت‌های، کشاورزان و گل‌خانه‌داران مبنی بر نبود سردخانه به‌گوش می‌رسد و دولت هم بارها تعهد کرده است که برای نگهداری از محصولات زراعتی و حیوانی، سردخانه ایجاد می‎کند اما گویا تا هنوز به این کار موفق نشده است.

محمد آصف رحیمی والی هرات می‌گوید قرار است از این گل‌خانه‌ها به‌منظور کشاورزی در فصل سرما استفاده شود و در این فصل میوه‌جات و حبوبات تازه به بازار عرضه گردد.

او می‌گوید«سردخانه بنابر شرایط کشور ما کاربرد زیادی دارد و با استفاده از تکنولوژی‌ها می‌توانیم در فصل‌های گوناگون سال و با قیمت مناسب، میوه تولید نماییم».

از سوی هم مسئولان اداره زراعت هرات خبر از توزیع دست‌کم ۷۰ بسته وسایل پروسس زعفران در شمار از ولسوالی‌ها خبر می‌دهند.

عبدالصبور رحمانی رئیس اداره زراعت هرات می‌گوید این بسته برای خانم‌های زعفران‌کار ولسوالی‌های گذره، انجیل، غوریان، پشتون زرغون، زنده‌جان، کرخ و اوبه توزیع شده است.

براساس آمار ارائه شده‌ی اداره زراعت هرات، در حال حاضر دست‌کم ۳۵۰ گل‎‌خانه در این ولایت وجود دارد و به همین تناسب حدود ۱۲۰۰ جریب زمین، زیر کشت محصولات گلخانه‌‌ی قرار گرفته که در زمان برداشت محصولات، نزدیک به ۱۲۰۰۰ تن مشغول کار در گل‌خانه‌‌ها هستند.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد