شهرداری هرات از جمله ادارات پر درآمد دولتی به‌شمار می‌رود و همواره گزارش‌های مبنی بر فساد مالی در این اداره به‌گوش رسیده است، اکنون هم به‌دلیل فساد مالی، کار ۱۹ پروژه انکشافی در این اداره متوقف شده است که بیش از ۱۰۰  میلیون افغانی هزینه این پروژه‌ها عنوان شده است. پشتونیار درانی نماینده اداره مستقل […]

شهرداری هرات از جمله ادارات پر درآمد دولتی به‌شمار می‌رود و همواره گزارش‌های مبنی بر فساد مالی در این اداره به‌گوش رسیده است، اکنون هم به‌دلیل فساد مالی، کار ۱۹ پروژه انکشافی در این اداره متوقف شده است که بیش از ۱۰۰  میلیون افغانی هزینه این پروژه‌ها عنوان شده است.

پشتونیار درانی نماینده اداره مستقل ارگان‌های محل در امور شهرداری‌ها می‌گوید در قرارداد‌ها و مسایل تدارکاتی این پروژه‌ها پول زیادی حیف و میل شده است و به همین منظور باید این پروژه‌ها بازنگری شود.

آقای پشتونیار می‌گوید «بعد از امر رئیس جمهوری این قضایا بررسی شده است که برخی از پروژه‌های آن بازنگری شود».

علاوه بر مصرف بیش از حد پول در این پروژه‌ها، توقف کار آن در فصل سرما یکی دیگر از نگرانی‌های عمده و اساسی محسوب می‌شود. آسفالت خیابان‌ها، ساخت کانال‌ها و داغ‌گیری جاده‌های آسیب دیده شامل این پروژه‌ها می‌شود

وحید پیمان معاون این شورا می‌گوید آنان در نظر دارند تا از این به بعد به‌صورت جدی‌تر از پروژه‌ها نظارت کنند و خواست اصلی ما از والی هرات این‌ست که به هیأت هدایت مجدد بدهند تا سرنوشت این پروژه‌ها مشخص شود.

دلیل اساسی متوقف شدن کار پروژه‌های اداره شهرداری، مصرف بیش از حد پول در آن‌ها ذکر شده است، اما نعیم عزیزی سخنگوی اداره شهرداری هرات می‌گوید از میان دست‌کم ۳۰ پروژه، کار ۲۳ پروژه متوقف شده که ۱۹ پروژه آن مورد بررسی قرار گرفته است.

از سوی هم  جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید هیأتی برای بازنگری قراردادها و مسایل تدارکاتی این پروژه‌ها تشکیل شده و به‌صورت  جدی این مسئله را بررسی می‌کنند.

اکنون با توجه به این‌که کار شماری از پروژه‌های خدمات‌رسانی اداره شهرداری نیمه‌کاره باقی مانده، اما بیم آن می‌رود که در این شهر دوباره تجربه تلخِ سرازیر شدن سیلاب‌ها تکرار شود. تجربه‌ی که باعث نفوذ آب به‌منازل مسکونی، تخریب شماری از منازل، اماکن تجارتی و حتا منجر به‌تخریب موترها  شده بود که این خود میلیون‌‌ها افغانی به‌ باشندگان هرات آسیب رسانده بود.

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد