- رادیو معراج - http://radiomeraj.af -

“تمرکز فکر” عنوان کتابی است که امروز از سوی انستیتیوت آموزشی افغان رو نمایی شد.

شماری از فرهنگیان هرات امروز در محفل رو نمایی کتاب “تمرکز فکر” در سالن استاد کماالدین بهزاد واقع در انستیتیوت آموزشی افغان AIL””  گردهم آمدند.

مسئولان بخش فرهنگی دفتر “AIL”  هدف از رونمایی این مجموعه را نهادینه ساختن فرهنگ مطالعه و تمرکز درست بر کارهای روزانه عنوان می‌کنند.

علی اکبر زرین، هماهنگ کننده انستیتیوت آموزشی افغان “AIL” می‌گوید دست ‌کم ۵ هزار جلد از این کتاب به زیر چاپ آراسته شده است.

او  می‌گوید «هدف اصلی ما ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و تشویق نویسندگان است و در آینده هم‌ از این قبیل برنامه‌ها روی دست داریم».

تمرکز در کارهای روزمره به‌ویژه مطالعه و عبادت، کلید موفقیت انسان‌هاست و می‌تواند انسان‌را به کمال سعادت برساند.

در کتاب “تمرکز فکر” کوشش شده تا راه‌های کاربردی برای افزایش تمرکز معرفی شود.

ولی‌شاه بهره، مشاور ارشد پروفیسور سکینه یعقوبی در “AIL” می‌گوید این چندمین کتابی است که از سوی این نهاد آموزشی به چاپ می‌رسد و در آینده نیز برنامه‌هایی از این دست زیر کار است.

او می‌گوید «تألیف کتاب یکی از اهداف انستیتیوت آموزشی افغان است که تاکنون چند تألیف داشتیم و در آینده نزدیک هم شاهد تألیف کتاب دیگر هم خواهیم بود».

در افغانستان نسبت به سایر کشورها، بر روی چاپ و تألیف کتاب کم‌تر تمرکز صورت گرفته است.

داود افشار، گردآورنده‌ی کتاب “تمرکز فکر”  با بیان این موضوع، خواهان حمایت دولت در تألیف و چاپ کتاب‌هاست.

او می‌گوید «دولت از ناشران و نویسندگان حمایت نمی‌کند و به همین خاطر موسسات خصوصی همانند انستیتیوت آموزشی افغان پیشگام شده و با بودجه شخصی خود کتاب نشر می‌کند».

انستیتوت آموزشی افغان”AIL”  در سال ۱۳۷۴ تأسیس شده است.

این انستیتوت نه تنها در بخش‌های فرهنگی فعالیت دارد بلکه تاکنون در بخش‌های اداره و مدیریت، روش‌های جدید تدریس، مشوره دهی حقوقی برای شهروندان، صحت باروری، آگاهی عامه و ایجاد مراکز آموزشی و حرفه‌ای و دیگر پروگرام‌ها برای بیش از ۱۲ میلیون تن خدمات ارایه کرده است.