امروز شرکت بیمه ملی افغان در هرات حدود یک‌میلیون افغانی، جبران خساره احتمالی  را برای شرکت‌های زیر پوشش خود پرداخت کرد. در ولایت هرات کم‌تر شرکت و یا فروشگاهی پیدا می‌شود که ثبت اداره بیمه باشد. اما با آن‌هم کم سابقه بوده که شرکت بیمه ملی افغان در ولایت هرات به شرکت‌ها و فروشگاه‌های […]

 

امروز شرکت بیمه ملی افغان در هرات حدود یک‌میلیون افغانی، جبران خساره احتمالی  را برای شرکت‌های زیر پوشش خود پرداخت کرد.

در ولایت هرات کم‌تر شرکت و یا فروشگاهی پیدا می‌شود که ثبت اداره بیمه باشد. اما با آن‌هم کم سابقه بوده که شرکت بیمه ملی افغان در ولایت هرات به شرکت‌ها و فروشگاه‌های که دچار آتش‌سوزی می‌شوند جبران خساره نماید.

نذیر ایوبی مسئول بخش بیمه‌ی حریقِ شرکت بیمه ملی افغان در هرات می‌گوید آنان امروز برای نخستین‌بار در هرات به صنعت‌گرانی که شرکت‌های شان دچار آتش‌سوزی شده بود، خسارت پرداخته اند.

مسئولان شرکت بیمه ملی افغان در هرات می‌گویند آنان در یک‌سال اخیر در بخش‌های گوناگون از جمله صحت، موتر های شخصی و اموال، جبران خساره پرداخت کرده اند.

صدیق‌الله صباوون آمر پالیسی بیمه ملی افغان می‌گوید آنان در چند سال اخیر، بیش از دو میلیون دالر را برای بیمه‌کنندگان جبران خساره پرداخت کرده اند.

او می‌گوید«ما نه تنها در حرف، بلکه در عمل برای بیمه‌کنندگان ثابت می‌کنیم که در زمان مشخص جبران خسار‌ه را پرداخت می‌نماییم».

از سوی هم مسئولان محلی هرات می‌گویند که از این پس شرکت‌ها مکلف اند تا ثبت بیمه ملی شوند.

محی‌الدین نوری معاون مالی و اداری دفتر والی هرات می‌گوید ثبت بیمه برای حفظ سرمایه‌ها قانونی شده و باید همه شرکت‌ها و صنعت‌گران از این قانون پیروی کنند.

او می‌گوید«دولت به‌خاطر حفظ سرمایه این امر را قانونی ساخته است و باید هر شرکت که به فعالیت آغاز می‌نماید، شرکت خویش را بیمه بسازد، از همه مهم‌تر این است که ما می‌خواهیم فرهنگ بیمه را عام بسازیم و آگاهی دهیم».

حالا مسئولان شرکت‌های صنعتی که اموال‌شان در یک‌سال اخیر دچار آتش‌سوزی شده بود، از پرداخت جبران خساره شرکت بیمه ملی افغان ابراز خرسندی کرده  و شماری از صنعت‌گران هم علاقه‌مند به ثبت بیمه شرکت خود شده اند.

آنان می‌گویند «ما نخستین‌بار است که شاهد پرداخت جبران خساره از سوی شرکت بیمه هستیم و این جای امیدوری و خرسندی است، از این به بعد بسیاری از شرکت‌ها کوشش می‌کنند که شرکت خویش را ثبت شرکت بیمه نمایند».

شرکت بیمه ملی افغان ۵۰ سال پیش تأسیس شد و اکنون در ۲۱ ولایت کشور به‌گونه رسمی فعالیت دارد.

این شرکت در چوکات وزارت مالیه هم اکنون فعالیت می‌کند.

دسته بندی: اجتماعی, فرهنگی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد