بر اساس منابع رسمی گفته می‌شود مردی که به سوی گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی در  ولایت هرات کفش پرتاب کرده بود، از زندان آزاد شده است. در همین مورد جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات امروز سه‌شنبه به رسانه‌ها گفت که عبدالواحد دادشانی از زندان آزاد شده است. پیش از این گفته شده بود که […]

بر اساس منابع رسمی گفته می‌شود مردی که به سوی گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی در  ولایت هرات کفش پرتاب کرده بود، از زندان آزاد شده است.

در همین مورد جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات امروز سه‌شنبه به رسانه‌ها گفت که عبدالواحد دادشانی از زندان آزاد شده است.

پیش از این گفته شده بود که آقای دادشانی ضرب و شتم شده بود، اما سخنگوی والی هرات می‌گوید دادشانی برای صحبت و توضیحات بیشتر با حکمتیار ، در اقامتگاه والی هرات که محل امن است، برده شده بود.

آقای جیلانی در این مورد گفت که ما تاکنون کدام گزارش مستند از شکنجه دادشانی نداریم، اگر ادعایی در این مورد وجود داشته باشد، به‌صورت جدی پیگیری می‌نماییم.

اما عبدالصمد دادشانی برادر عبدالواحد دادشانی می‌گوید که او تنها پس از پرتاب کفش به‌سوی حکمتیار در داخل مسجد مورد ضرب و شتم قرار گرفت، اما در اقامتگاه والی و محل اقامت حکمتیار، شکنجه نشده است، اما او افزود که برادرش از لحاظ روحی وضعیت رضایت‌بخشی ندارد.

عبدالواحد دادشانی روز ۳۱ سنبله در جریان نماز جمعه به‌سوی گلبدین حکمتیار کفش پرتاب کرد و به‌دنبال آن ماموران اداره امنیت ملی او را بازداشت کردند.

ساعاتی پیشتر از آزادی این دانشجوی ۲۳ ساله حقوق و علوم سیاسی، شماری از فعالان مدنی در شهر هرات برای آزادی او تظاهرات کردند و خواستار آزادی او شدند.

پرتاب کفش به‌سوی حکمتیار و دستگیری دادشانی، در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشت و بسیاری از کاربران از اقدام آقای دادشانی حمایت کردند و شماری دیگر اقدام آن‌را نکوهش کردند.

دادشانی به رسانه‌ها گفته که براساس انگیزه‌ای شخصی اقدام به پرتاب کفش به‌سوی حکمتیار کرده و با هیچ گروه سیاسی ارتباط ندارد.

گزارشگر: محمد احمدی

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد