مسئولان دانشگاه هرات از ایجاد شعبه‌های جدیدی در قالب دانشکده‌های موجود خبر می‌دهند. عبدالله فایز رئیس دانشگاه هرات می‌گوید قرار است تا چند ماه دیگر شش دیپارتمنت از جمله دیپارتمنت دیزاینِ انجینیری، حقوق منابع، منجمنت، زمین، طرح و دیزاین قالین، احصائیه و معادن تأسیس و دانشجو بپذیرد. هم‌چنان مسئولان دانشگاه هرات می‌گویند که این اداره […]

مسئولان دانشگاه هرات از ایجاد شعبه‌های جدیدی در قالب دانشکده‌های موجود خبر می‌دهند.

عبدالله فایز رئیس دانشگاه هرات می‌گوید قرار است تا چند ماه دیگر شش دیپارتمنت از جمله دیپارتمنت دیزاینِ انجینیری، حقوق منابع، منجمنت، زمین، طرح و دیزاین قالین، احصائیه و معادن تأسیس و دانشجو بپذیرد.

هم‌چنان مسئولان دانشگاه هرات می‌گویند که این اداره همواره در تلاش انکشاف و افزایش دانشکده‌ها و دیپارتمنت‌های جدید و استراتیژیک بوده است.

در همین‌حال آقای فایز می‌افزاید که تأسیس دیپارتمنت‌های جدید زمینه کار را برای دانش‌آموختگان فراهم می‌کند.

او می‌گوید: «ایجاد دیپارتمنت‌ها و رشته‌های جدید خواست و نیاز مردم است و ایجاد آنان زمینه کاری را برای دانش‌آموختگان این رشته‌ها فراهم می‌نماید و به همین اساس ما روی این پلان کار می‌کنیم».

در همین‌حال آگاهان امور مخالف ایجاد دانشکده‌ها و موافقِ تقویت و ایجاد شعبه‌ها و دیپارتمنت‌ها در قالب دانشکده‌های موجود هستند.

داکتر عبدالغنی خسروی می‌گوید مسئولان دانشگاه هرات باید تمرکز بیشتر روی ایجاد شعبه‌های داشته باشند که کارا و شغل‌آفرین باشد.

آقای خسروی می‌گوید: «متأسفانه دانشگا‌ه‌های افغانستان به‌سوی دانشکده‌سازی رفته است تا اینکه دیپارتمنت‌ها را تقویت نماید و باید به دیپارتمنت‌ها به‌عنوان بخش‌های اکادمیکی محض توجه ویژه شود».

از سوی هم مسئولان دانشگاه هرات از افزایش بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه دولتی خبر می‌دهند.

عبدالله فایز رئیس دانشگاه هرات در یک نشست خبری گفت امسال برای ۴۲ تن از استادان بورسیه تحصیلی در کشورهای مختلف در نظر گرفته شده است.

به گفته وی این بورسیه‌ها از طریق وزارت تحصیلات عالی و بورسیه‌های آزاد به دانشگاه هرات تعلق گرفته است.

با این‌حال آقای فایز می‌گوید یکی از چالش‌های سد راه بورسیه‌های تحصیلی عدم موافقت شماری از خانم‌ها برای سفر به کشور‌ها است.

هم اکنون ۴۳۰ تن از استادان برای دست‌کم  ۱۶ هزار دانشجو در ۱۶ دانشکده دانشگاه هرات مصروف تدریس می‌باشند.

دسته بندی: اجتماعی, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد