کاهش چالش‌های اجتماعی_فرهنگی جامعه افغانستان عنوان سمیناری بود که از سوی نهاد دانش‌آموختگان افغان در هرات برگزار شد. شماری از فرهنگیان، استادان دانشگاه، مأموران ارگان‌های تربیتی و اعضای نهادهای متفاوت در این سمینار یک روزه شرکت کرده بودند. نبیل فقیریار مسؤل نهاد دانش‌آموختگان افغان درهرات هدف از راه اندازی این سمینار را واکاوی و آسیب‌شناسی […]

کاهش چالش‌های اجتماعی_فرهنگی جامعه افغانستان عنوان سمیناری بود که از سوی نهاد دانش‌آموختگان افغان در هرات برگزار شد.

شماری از فرهنگیان، استادان دانشگاه، مأموران ارگان‌های تربیتی و اعضای نهادهای متفاوت در این سمینار یک روزه شرکت کرده بودند.

نبیل فقیریار مسؤل نهاد دانش‌آموختگان افغان درهرات هدف از راه اندازی این سمینار را واکاوی و آسیب‌شناسی خُلقیات افراد جامعه و به‌ویژه بی‌تحمل بودن افغان‌ها عنوان کرد.

تیمور شاه رحیمی روان‌شناس و یک تن از اشتراک کنندگان می‌گوید آمار پرخاشگری، افسردگی و مشکلات روانی روز به روز در کشور افزایش می‌یابد و مردم باید از طریق چنین سمینارهای آگاهی لازم را برای مهار مشکلات روانی به‌دست بیاورند.

سهیلا عرفانی استاد دانشگاه و یک تن از اشتراک کنندگان؛ نقش نهادهای تربیتی را در زمینه داشتن جامعه‌ای عاری از مشکلات بی‌شمار روانی، پر رنگ می‌داند.

به گفته خانم عرفانی حکومت از آن‌جایی که دچار زد و بندهای بزرگ سیاسی و نظامی است نتوانسته در بخش تربیتی فعالیت‌های موثری داشته باشد.

سوالی که ایجاد می‌شود این است که این نوع سمینارها چقدر می‌توانند در تغییر خُلقیات افراد جامعه موثر واقع شوند؟

این سوال را از عبدالقدیر صالحی دیگر اشتراک کننده این سمینار پرسیدم و چنین گفت: «در جامعه‌ای ما کسی نیست که از آسیب‌های روحی و روانی متضرر نشده باشد، بنابر این موثریت این سمینارها بستگی به تداوم و جدیت آن دارد».

به گفته برگزارکنندگان این سمینار، آن‌ها از ابزارهای گوناگونی به‌ویژه رسانه‌ها برای کاهش بی‌‍تحملی و دیگر چالش‌های اجتماعی افراد جامعه کار خواهند گرفت و فعالیت‌های شان را گسترده‌تر خواهند کرد.

افغانستان از جمله کشورهای‌ست که آمار بلند افسردگی و مشکلات روانی را در خود جا داده است، به گفته روان‌شناسان؛ فقر، نا امنی، بی‌کاری، چهاردهه جنگ و اوضاع نابسامان سیاسی از جمله دلایلی اند که مردم را بی‌تحمل، پرخاشگر، جنجالی و دچار مشکلات روانی کرده است.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد