باشندگان ولسوالی غوریان هرات نگران افزایش ناامنی‌ها و تحرکات گروه‌های مخالف مسلح دولت هستند. این شهروندان از افزایش حملات طالبان بر این ولسوالی نگران هستند و از دولت می‌‍خواهند که جلو حملات این گروه را بگیرند. به گفته‌ آنان، هفته‌ای پیش طالبان بر نیروگاه برق این ولسوالی که در فاصله دو کیلومتری مرکز ولسوالی موقعیت […]

باشندگان ولسوالی غوریان هرات نگران افزایش ناامنی‌ها و تحرکات گروه‌های مخالف مسلح دولت هستند.

این شهروندان از افزایش حملات طالبان بر این ولسوالی نگران هستند و از دولت می‌‍خواهند که جلو حملات این گروه را بگیرند.

به گفته‌ آنان، هفته‌ای پیش طالبان بر نیروگاه برق این ولسوالی که در فاصله دو کیلومتری مرکز ولسوالی موقعیت دارد، حمله کردند و ساعت‌ها با نیروهای امنیتی درگیر بودند.

آنان می‌گویند: «غوریان باید نیرویی امنیتی کافی در اختیار داشته باشد تا زمانی‌که حمله صورت می‌گیرد، مجاهدین آزادانه سلاح خویش را بردارد و با نیروهای امنیتی کمک نماید»

در همین‌حال شماری از نمایندگان مردم هرات در پارلمان و شورای ولایتی نیز نگران افزایش ناامنی‌ها در این ولسوالی هستند.

نثار احمد غوریانی نماینده مردم هرات در پارلمان و محمد سردار بهادری عضو شورای ولایتی هرات حضور افراد مسلح غیر مسئول در این ولسوالی را نگران‌کننده می‌خوانند و از دولت می‌خواهند که به این موضوع رسیدگی نماید.

از سوی دیگر مسئولان امنیتی در هرات از تدابیر جدی به‌ منظور جلوگیری از هرگونه حمله مخالفان مسلح دولت بر ولسوالی غوریان این ولایت خبر می‌دهند.

محمد جمعه عدیل سرپرست ولایت هرات می‌‎‌گوید نیروی کافی برای تأمین امنیت، به مناطق آسیب‌پذیر این ولایت اعزام شده اند.

او می‌گوید«در هر مکانی که دشمن بخواهد برای مردم مزاحمت ایجاد نماید، نیروهای امنیتی با تمام قدرت خویش، زمینی و هوایی از مردم آن سرزمین دفاع می‌کنیم».

ولسوالی غوریان در ۶۰ کیلومتری غرب هرات تنها ولسوالی در هرات است که سال پیش به‌دست طالبان سقوط کرد.

باشندگان این ولسوالی هشدار می‌دهند که اگر دولت تدابیر جدی روی دست نگیرد؛ طالبان یک‌بار دیگر غوریان را با خطر سقوط مواجه خواهند کرد.

گزارشگر: قدرت الله حمیدی

ویراستار: محمد احمدی

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد