رویدادهای هراس افگنانه و سرقت‌های مسلحانه‌ی چند روز اخیر در کشور، بالای کسب و کار سرمایه‌گذاران هرات تاثیر منفی گذاشته است. میزان سرمایه گذاری و سطح امنیت در یک منطقه، با یکدیگر رابطه‌ی تنگاتنگی دارد. با این‌حال در چند روز گذشته افزایش سرقت‌ها و ناامنی‌ها، بر میزان سرمایه‌گذاری‌ها در هرات تأثیر منفی گذاشته است. شماری […]

رویدادهای هراس افگنانه و سرقت‌های مسلحانه‌ی چند روز اخیر در کشور، بالای کسب و کار سرمایه‌گذاران هرات تاثیر منفی گذاشته است.

میزان سرمایه گذاری و سطح امنیت در یک منطقه، با یکدیگر رابطه‌ی تنگاتنگی دارد.

با این‌حال در چند روز گذشته افزایش سرقت‌ها و ناامنی‌ها، بر میزان سرمایه‌گذاری‌ها در هرات تأثیر منفی گذاشته است.

شماری از تاجران و سرمایه‌گذاران هرات و ولایت‌های حوزه غرب از حکومت می‌خواهند، برای جلوگیری از رکود سرمایه‌گذاری، امنیت را در کشور برقرار سازند.

آنان می‌گویند: “انتحاری‌ها و ناامنی‌های اخیر در سطح کشور و ولایت هرات، تأثیر بسیار منفی گذاشته و باعث شده است که به خارج از کشور سرمایه‌گذاری شود و به شرایط حاضر که هر روز انتحار می‌شود و مراکز تجاری به‌صورت هدفمند مورد حمله قرار می‌گیرد، تجار نمی‌تواند سرمایه‌گذاری نماید”.

هرات به‌عنوان قطب صنعتی کشور همواره با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است؛ اختطاف سرمایه‌گذاران در سال‌های قبل، مهم‌ترین علت کاهش سرمایه‌گذاری‌ها می‌باشد.

اما حالا افزایش سرقت‌های مسلحانه، تأثیر منفی بر سرمایه‌گذاری گذاشته است، در هفت روز اخیر دست‌کم سه مارکت تجارتی در هرات مورد دستبرد قرار گرفته است.

موضوع که بر علاوه‌ی سر و صدای مردم، ورود هیأتی عالی رتبه از سوی وزارت داخله را نیز در پی داشته است.

با این‌حال جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید برای تأمین امنیت و رشد سرمایه‌گذاری‌ها برنامه‌هایی را روی دست دارند.

او می‌گوید: “میزان اختطاف در ولایت هرات به صفر رسیده است و متأسفانه اکنون رویکرد جدیدی را گروه تبهکاران در پیش گرفته که سرقت‌های مسلحانه می‌باشد، مقام ولایت هرات به همین خاطر از مقام وزارت داخله برای بررسی این چالش تقاضای هیأتی را نموده است که بعد از تحقیقات این چالش حل خواهد شد”.

ناامنی‌ها و عدم سرمایه‌گذاری، افزایش نرخ بی‌کاری و فرار نیروی جوان را در پی خواهد داشت.

فرید احمد فرزام رحیمی، استاد دانشکده‌ی اقتصاد در دانشگاه هرات می‌گوید سرمایه‌گذاران همیشه به دنبال مکانی امن جهت سرمایه‌گذاری اند.

اما طی چند سال اخیر وضعیت بد امنیتی تاثیرات منفی بر تولیدات ناخالص داخلی و عایدات ملی گذاشته است.

هرات در غرب کشور میزبان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها است.

پیش از این نیز بار‌ها سرمایه‌گذاران به حکومت هشدار داده بودند که افزایش ناامنی‌ها باعث فرار سرمایه‌ها از کشور می‌شود.

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد